Grycan wchodzi na nowe rynki. Szczególnie liczy na Tajwan
Firma Grycan – Lody od Pokoleń rozpoczyna sprzedaż swoich produktów w Skandynawii, Rumuni oraz Dubaju. Wśród potencjalnych celów ekspansji są także Niemcy oraz Chiny. Szczególne nadzieje pokłada natomiast w Tajwanie, gdzie w ciągu roku chce podwoić przychody ze sprzedaży. Największą barierą wejścia na nowe rynki jest brak rozpoznawalności marki wśród lokalnych konsumentów.
– Mamy ambitne plany zdobycia kolejnych rynków zagranicznych. Cel realizujemy krok po kroku. W najbliższych dniach będziemy oferować nasze lody w Skandynawii. Mamy już podpisane umowy. W tym tygodniu nasze lody wysłaliśmy także do Rumunii oraz do Dubaju – mówi Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan - Lody od Pokoleń.
Pierwsza zagraniczna lodziarnia polskiego producenta została otwarta w 2013 roku w Pradze. Dziś poza czeską stolicą firma Grycan – Lody od Pokoleń ma swój lokal także w Ostrawie. W sumie prowadzi działalność eksportową na 11 rynkach w Europie i Azji.
– Planujemy ekspansję na różne rynki. Mamy odbiorcę także na Tajwanie. Nasze założenie biznesowe są takie, że na azjatyckim rynku zdołamy w ciągu roku podwoić nasze przychody ze sprzedaży – dodaje Grycan.
Wśród potencjalnych celów inwestycyjnych wymieniane są także Niemcy oraz Chiny.
– Należy jednak pamiętać o tym, że na tych nowych rynkach nasza marka nie jest w ogóle znana. Jesteśmy jednak przekonani i niemal w stu procentach pewni, że osoba, która raz skosztuje naszych produktów, wróci do nas. Na wyraźne efekty trzeba trochę poczekać, ale wzrosty już osiągamy – stwierdza właściciel firmy.
Prezes spółki podkreśla, że niska rozpoznawalność marki za granicą nie stanowi żadnego problemu w przypadku krajowego rynku. Według badania „Polacy o firmach rodzinnych” opracowanego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne firma Grycan – Lody od pokoleń była w ubiegłym roku najbardziej kojarzoną polską marką rodzinną (aż 30 proc. wskazań spontanicznego badania znajomości marek).
Polski rynek lodów w ostatnich latach notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. W 2015 roku jego wartość szacowana była na 1,6 mld zł, a przeciętne spożycie lodów wzrosło do prawie 4 l na osobę rocznie. Na przestrzeni ostatnich 20 lat oznacza to dwukrotny wzrost.
Początki działalności firmy Grycan datowane są na 2004 roku. Dziś ma ponad 140 lokali na terenie Polski oraz za granicą (tylko w 2015 roku otwarto 22 nowe lokale). Na koniec 2015 roku według badań AC Nielsen z ponad 15-proc. udziałem była liderem polskiego rynku lodów familijnych. W firmie zatrudnionych jest blisko 1,3 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: Grycan wchodzi na nowe rynki. Szczególnie liczy na Tajwan