Hanna Viita
Rozmowa z dyrektor ds. marketingu w Nokia Poland
Wirtualnemedia.pl: Od 1 sierpnia jest Pani nowym dyrektorem ds. marketingu w Nokia Poland. Jakie postawiono przed Panią zadania?
Hanna Viita: Jestem dyrektorem działu koordynującego wszystkie działania marketingowe. Należę także do zarządu firmy Nokia.
Dlaczego zdecydowała się Pani przenieść z Finlandii do Polski?
Nokia to globalna firma zatrudniająca 55 000 osób. Jej pracownicy od zawsze są zachęcani do zmiany stanowisk, ponieważ przyczynia się to do ich osobistego rozwoju i zwiększania ich kompetencji. Dzięki temu zyskują nowy zapas energii i wnoszą ożywienie do dotychczasowej działalności prowadzonej w ramach firmy. Działalność firmy Nokia w różnych krajach stwarza ogromne możliwości. Bardzo ważny jest transfer wiedzy między stanowiskami na szczeblu globalnym i lokalnym oraz lokalnymi biurami sprzedaży. Uważam, że objęcie stanowiska w Polsce to bardzo interesujące wyzwanie. Od pięciu lat pracuję w regionalnym dziale marketingu i sądzę, że to odpowiedni moment na zmianę.
Warszawa bardzo mi się podoba, poświęciłam wiele czasu na poznanie jej okolic oraz kultury Polski. To kraj o interesującej historii, który stwarza wiele możliwości, nie tylko w związku z pracą. Wkrótce rozpocznę naukę polskiego, aby lepiej poradzić sobie z czekającymi mnie zadaniami.
Czy planuje Pani jakieś zmiany w polskim oddziale firmy Nokia?
Dział marketingu ma wspaniałych pracowników. Ten zespół przyczynił się do rozwoju marki Nokia i związanej z nią strategii marketingowej. Wspólnie będziemy kontynuować prace, aby osiągnąć jeszcze więcej. Planowane działania marketingowe i możliwe zmiany dotyczą produktów i kampanii, sposobu prowadzenia działalności marketingowej oraz nowych obszarów zainteresowań. Nokia odnosi sukcesy na rynku telefonów komórkowych. Teraz zamierzamy poszerzyć naszą działalność o nowe zakresy, takie jak fotografia oraz mobilne gry i aplikacje biznesowe. Dlatego musimy być gotowi na ciągłe zmiany. Według nas, życie staje się coraz bardziej mobilne. Chcemy przewodzić tym zmianom i wzbogacać ludzkie życie, zapewniając nowe sposoby komunikacji.
Jak wygląda sytuacja firmy na polskim rynku? Czy jest Pani zadowolona z wyników sprzedaży?
Marka Nokia ma w Polsce niezwykle stabilną pozycję. Bardzo się cieszę, że będę mogła pracować nad jej dalszym rozwojem.
Jak można jeszcze zwiększyć udział firmy Nokia w polskim rynku?
Oferta firmy Nokia jest bardzo bogata i obejmuje produkty przeznaczone dla wszystkich grup użytkowników. Dlatego będziemy skupiać się na określonych grupach docelowych i kategoryzacji produktów. W dziedzinie marketingu skupiamy się na kontynuowaniu umacniania pozycji marki oraz zapewnieniu jej stałej obecności w mediach w celu zwiększenia sprzedaży. Zajmiemy się również marketingiem handlowym oraz grupą docelową obejmującą młodzież.
Czy planowane są w najbliższym czasie jakieś duże akcje marketingowe lub reklamowe albo imprezy firmy Nokia w Polsce i na świecie?
Oczywiście. Niestety, zgodnie z naszymi zasadami nie mogę wspomnieć o produktach, które pojawią się w przyszłości, ani o planowanych działaniach marketingowych.
Który kanał komunikacji reklamowej jest najlepszy dla firmy Nokia w Polsce: telewizja, radio, prasa, a może Internet?
Wybieramy medium pozwalające uzyskać największy zwrot z inwestycji i odpowiedni dla określonej grupy docelowej.
Czy są jakieś różnice w prowadzaniu kampanii na świecie i Polsce?
Kampanie firmy Nokia mają charakter globalny. To, co widzimy w mediach w Polsce, nie różni się od przekazów emitowanych w mediach na innych rynkach europejskich. Dążymy do osiągnięcia spójności i ciągłości: na przykład osoby podróżujące w sprawach służbowych mogą oglądać reklamy firmy w różnych krajach i w różnych językach, ale przekaz marketingowy pozostaje ten sam. Uwzględniamy jednak lokalne potrzeby dotyczące, między innymi, sponsorowania, organizowania imprez oraz marketingu handlowego.
Nokia to jedyny producent telefonów komórkowych na świecie, który prowadzi program lojalnościowy dla klientów: Club Nokia. Ile osób jest obecnie zapisanych w Polsce, a ile łącznie na całym świecie?
Do Club Nokia w Polsce należy prawie milion osób.
W jakim kierunku będzie rozwijany program Club Nokia?
Cel programu to osiągnięcie zadowolenia klientów oraz zyskanie ich lojalności. Chcemy świadczyć odpowiednie usługi związane z produktami oraz przedstawiać ofertę promocyjną, a także zapewnić użytkownikom inne korzyści, takie jak rabaty u naszych partnerów lub bilety na różne imprezy. Często pytamy uczestników programu Club Nokia o ich oczekiwania, a dzięki odpowiedziom zyskujemy wiele cennych informacji.
Czy w najbliższym czasie Nokia zaskoczy czymś Polaków?
:) - Nokia to firma kreatywna, mająca wiodącą pozycję na rynku. Celem naszych działań marketingowych jest zachowanie dużej skuteczności i wprowadzanie nowych inspirujących rozwiązań oraz elementów interakcyjnych.
Dołącz do dyskusji: