Havas Creative Group otwiera dział public affairs, na czele Victor Shmeruk
W Havas Creative Group powstał nowy unit Havas Public Affairs. Nowe kompetencje w grupie jako szef zespołu będzie budował Victor Shmeruk. Za dotychczasową praktykę public relations będzie odpowiadała Katarzyna Fabjaniak, business director of operations and development Havas PR Warsaw.
Havas Public Affairs będzie oferować profesjonalne wsparcie public affairs przy wykorzystaniu zasobów Grupy Havas, takich jak strategia, kreacja, public relations, social media oraz planowanie i zakup mediów. Havas Public Affairs powstaje w ramach spółki Havas PR Warsaw, jednak jako odrębny unit biznesowy.
O otwarciu praktyki Havas Public Affairs zadecydowały dobra kondycja spółki Havas PR Warsaw oraz ciągle niewypełniona nisza rynkowa.
- W public relations stawiamy na komunikację korporacyjną, doradztwo strategiczne oraz ESG, natomiast public affairs to nie tyle specjalizacja, co zupełnie nowy obszar naszej działalności. Naszą ambicją jest konkurować na tym polu ze specjalistycznymi firmami doradczymi, nie z agencjami PR. Obserwujemy, że w czasie tak dużej intensywności legislacyjnej, firmy potrzebują profesjonalnego consultingu, swoistej nawigacji, która zwiększy trafność ich predykcji biznesowych. Świadczą o tym nie tylko zapytania ze strony samych klientów, ale także np. duża liczba ogłoszeń rekrutacyjnych na stanowiska z obszaru public affairs, po stronie klienckiej - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Lis, managing director Havas PR Warsaw.
Havas Public Affairs rusza od 1 lipca, do końca roku ma zatrudniać 3 do 5 osób, korzystających z pełnego zaplecza administracyjnego i specjalistycznego Havas Creative Group.
- Od dłuższego czasu obserwujemy rosnące potrzeby w zakresie wsparcia public affairs. Już teraz realizujemy kilka projektów dla obecnych klientów, w których PR przenika się z PA. Szczególny potencjał widzimy w sektorach przemysłu, energetyki, retail, real estate, ale także innych, jak technologie czy e-mobility i e-commerce. Chcemy tworzyć kompleksowe strategie dla klientów, w których PR i PA będą holistycznie odpowiadać na potrzeby klientów oraz wspierać realizację ich celów. Zatem rozszerzamy naszą ofertę wzbogacając usługi Havas PR Warsaw o silne eksperckie kompetencje public affairs - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Fabjaniak, business director of operations and development Havas PR Warsaw.
Victor Shmeruk kieruje Havas Public Affairs, Katarzyna Fabjaniak odpowiada za PR
Szefem nowego unitu zostaje Victor Shmeruk, przez ostatnie pięć lat deputy director w dziale intelligence CEC Group. Menadżer raportować będzie do dyrektora zarządzającego Havas PR Warsaw Tomasza Lisa.
- Ostatnich pięć lat to okres dynamicznego wzrostu rynku public affairs, a ja w tym czasie miałem szansę wspierać rozwój tej praktyki w specjalistycznej agencji PA. Teraz bogatszy o wiedzę i doświadczenie, przejmuję stery nad obszarem public affairs w jednej z najbardziej rozpoznawalnych sieciowych agencji. Moją ambicją jest, aby wykorzystać globalne i lokalne zaplecze Havas, do stworzenia najsilniejszego brandu w świecie profesjonalnego doradztwa public affairs” – mówi Victor Shmeruk, head of Havas Public Affairs.
Równolegle, za dotychczasową praktykę public relations w spółce Havas PR Warsaw, odpowiedzialność obejmuje Katarzyna Fabjaniak, business director of operations and development, która również będzie raportować do Tomasza Lisa. Rozdzielenie dwóch obszarów komunikacyjnych i przypisanie ich do dwóch osobnych liderów ma na celu silną specjalizację obu dywizji w ramach spółki.
W obszarze public relations Katarzyna Fabjaniak będzie odpowiadać za wsparcie rozwoju praktyki korporacyjnej – w tym obszarów ESG i komunikacji kryzysowej – oraz umacnianie roli warszawskiego biura Havas jako HUBu dla klientów operujących w regionie CEE. Havas Public Affairs, pod kierownictwem Victora Shmeruka, będzie natomiast partnerem doradztwa strategicznego w obszarze PA, w tym analiz, strategii oraz legislacji.
- Biorąc pod uwagę doświadczenie Victora oraz nasze zasoby Havas, jesteśmy przekonani, że stworzymy topowy brand w świecie consultingu public affairs i wniesiemy nową wyższą wartość dla naszych klientów” - mówi Dorota Mazur, CEO Havas Creative Group.
Victor Shmeruk przechodzi z CEC Group
Victor Shmeruk w CEC Group koncentrował się na doradztwie, analizach polityczno- gospodarczych oraz realizacji kompleksowych strategii public affairs. Doradzał firmom z branż: nowych technologii, mobilności, finansowej i FMCG. Tworzył strategie public affairs, m.in. w obszarze zrównoważonego rozwoju, gospodarki odpadami i gospodarki o obiegu zamkniętym. Opracowywał analizy środowiska politycznego, gospodarczego i warunków regulacyjnych.
Jest absolwentem Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizując się̨ w bezpieczeństwie międzynarodowym. Ukończył również̇ studia podyplomowe na Akademii Obrony Narodowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Kancelarii Prezydenta RP, Ambasadzie Brytyjskiej w Warszawie oraz NGO’s skupiających się na tematyce geopolitycznej.
Sieć Havas od kilu lat globalnie inwestuje w obszar public affairs. Grupa zakupiła w połowie roku 2020 większościowy udział w największej brytyjskiej agencji public affairs Cicero, włączając ją do sieci AMO, tj. agencji specjalizujących się w komunikacji korporacyjnej, doradztwie finansowym i kryzysowym.
- Często współpracujemy w ramach AMO z agencjami z naszego regionu, więc także w obszarze public affairs będziemy otrzymywali wsparcie merytoryczne na najwyższym poziomie - mówi Tomasz Lis.
Dołącz do dyskusji: Havas Creative Group otwiera dział public affairs, na czele Victor Shmeruk