Heineken z Google
Heineken zawarł dużą umowę reklamową z Google, w ramach której będzie promował się w należących do internetowego giganta serwisach.
Wartość długoterminowej umowy szacuje się na wiele milionów euro, a obejmuje ona ponad 20 międzynarodowych rynków.
W zamian za określony poziom inwestycji w przestrzeń reklamową w usługach Google (m.in. w YouTube i serwisach mobilnych), Heineken otrzyma od internetowego giganta wsparcie doradcze oraz dostęp do specjalistycznych danych i rabatów.
"Będziemy pracować z Heinekenem nad zapewnieniem większego zasięgu w docelowych grupach odbiorców i porównywać te dane z różnymi rodzajami mediów." - powiedział Henrique de Castro, wiceprezes ds. mediów i platform globalnych w Google.
To pierwsza tego typu długoterminowa współpraca Google z dużą marką, która jednocześnie stawia pytania o to czy gigant z Mountain View nie zamierza zastępować tradycyjnych agencji reklamowych w pomaganiu firmom w zakresie planowania cyfrowej strategii.
Google przyznaje, że liczy na podobną współpracę z innymi dużymi reklamodawcami. Z kolei Heineken nadal zamierza współpracować z agencją reklamy cyfrowej AKQA i domem mediowym Mindshare. Firma przyznaje jednak, że Google "zna swoje media lepiej niż ktokolwiek inny". "Nie wydaje mi się, żeby któraś z tradycyjnych agencji reklamowych wiedziała tyle o biznesie Google ile wie samo Google. Ich wiedza jest unikalna." - stwierdziła Alexis Nasard, chief commercial officer w Heinekenie.
Wartość marketingowego budżetu Heinekena szacuje się na 2,1 miliarda euro rocznie, z czego około 4 proc. przeznaczane jest na promocję w przestrzeni cyfrowej.
Dołącz do dyskusji: Heineken z Google