Agora sprzedaje sieci gastronomiczne Papa Diego i Van Dog. „Cena nie jest materialna”
Należąca do Agory firma Helios sprzedała spółkę Foodio Concepts, właściciela sieci gastronomicznych Papa Diego i Van Dog. Miesiąc temu Foodio Concepts złożyło wniosek o upadłość.
W komunikacie giełdowym Agory podano, że udziały Foodio Concepts kupiła spółka 5m Square. Zaznaczono, że 5m Square jest zainteresowana kontynuacją działalności gastronomicznej Foodio Concepts.
- Cena sprzedaży udziałów nie jest materialna z perspektywy Grupy Agora. Ostateczne rozliczenie zbycia spółki zależnej zostanie zamieszczone w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za sześć miesięcy 2020 r. - poinformowano.
Jednocześnie Helios rozwiązał zawartą wiosną 2018 roku umowę inwestycyjną z Piotrem Grajewskim i Piotrem Komórem, menedżerami zarządzającymi Foodio Concepts.
8,7 mln zł odpisu dot. Foodio Concepts
Pod koniec kwietnia Agora poinformowała, że Foodio Concepts złożyło wniosek o upadłość. - Sytuacja finansowa spółki uległa istotnemu pogorszeniu ze względu na wybuch pandemii, która uniemożliwiła spółce prowadzenie działalności gospodarczej i podjęcie jakichkolwiek działań naprawczych, dlatego też po analizie perspektyw gospodarczych spółki zarząd Foodio Concepts podjął uchwałę o złożeniu wniosku o upadłość - poinformowano w komunikacie Agory.
Dodano, że spółka złożyła wniosek ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku. - Przy podejmowaniu decyzji o złożeniu wniosku w przedmiocie ogłoszenia upadłości Foodio Concepts, zarząd spółki kierował się dobrem Foodio Concepts oraz jej wierzycieli, a także koniecznością zabezpieczenia ich interesów ze względu na niewypłacalność Foodio Concepts - stwierdzono.
Wskutek trudniej sytuacji Foodio Concepts Agora dokonała odpisów wartości aktywów związanych z działalnością tej spółki w kwocie 8,7 mln zł, które obciążyły skonsolidowany wynik firmy w pierwszym kwartale. Na starcie spółki Foodio Concepts Helios zainwestował w nią ok. 10 mln zł.
Na koniec ub.r. działało 12 lokali Papa Diego i dwa Van-Dog. W ub.r. Foodio Concepts zanotowało 9,31 mln zł przychodów sprzedażowych i 9,03 mln zł straty netto, a rok wcześniej - 295 tys. zł przychodów i 1,59 mln zł straty netto.
Na początku ub.r. Helios zainwestował w sieć burgerowni Pasibus, od maja do grudnia ub.r. otworzono sześć jej nowych lokali
Dołącz do dyskusji: Agora sprzedaje sieci gastronomiczne Papa Diego i Van Dog. „Cena nie jest materialna”