Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji
Wśród firm farmaceutycznych i kosmetycznych budżety na reklamy telewizyjne najmocniej zwiększyły w ub.r. Henkel Polska i Aflofarm. Natomiast liderami pod względem wielkości tych wydatków pozostały L'Oreal Polska i US Pharmacia.
Dane TNS OBOP pokazują, że firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała wydające cennikowo najwięcej na reklamy telewizyjne w 2010 roku przeznaczyły na to mniej więcej tyle samo środków, co rok wcześniej. Telewizyjny budżet reklamowy liderującego w tym segmencie L'Oreal Polska zmniejszył się o 2 proc., a w przypadku Nivea Polska spadek wyniósł 5 proc. Z drugiej strony Procter & Gamble DS Polska na promocję swoich artykułów kosmetycznych i higienicznych w telewizji przeznaczył 10 proc. więcej niż w 2009 roku, a Unilever Polska – 24 proc. więcej. Natomiast wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły aż o 64 proc.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Higiena i pielęgnacja” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
L'Oreal Polska | 348 555 735 zł | 355 857 843 zł | |
Procter & Gamble DS Polska | 335 575 309 zł | 304 559 501 zł | |
Unilever Polska | 256 383 723 zł | 206 837 374 zł | |
Henkel Polska | 154 808 995 zł | 94 418 011 zł | |
Nivea Polska | 118 475 799 zł | 124 250 713 zł |
Z kolei w sektorze farmaceutycznym wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli swoje cennikowe wydatki w tym zakresie. I tak US Pharmacia przeznaczyła 3 proc. więcej środków niż w 2009 roku, a Novartis Poland – 12 proc. więcej. Natomiast Glaxosmithkline na reklamy telewizyjne swoich farmaceutyków wydał 16 proc. więcej, a Reckitt Benckiser – 17 proc. więcej. Jednak największy wzrost telewizyjnego budżetu reklamowego – wynoszący 142 proc. – zanotował Aflofarm.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty farmaceutyczne, leki” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
US Pharmacia | 324 525 096 zł | 313 739 034 zł | |
Aflofarm | 178 076 981 zł | 73 647 402 zł | |
Glaxosmithkline Consumer Healthcare | 115 621 913 zł | 99 829 524 zł | |
Novartis Poland | 112 603 975 zł | 99 829 524 zł | |
Reckitt Benckiser Healthcare | 108 319 741 zł | 92 850 107 zł |
Dołącz do dyskusji: Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej