Heureka dla marki Extensor
Agencja Reklamowa Heureka wyjaśnia
W piątek opublikowaliśmy artykuł "Bulwersujące reklamy", która opublikowała "Gazeta Wyborcza". Poniżej przedstawiamy oficjalne stanowisko Agencji Reklamowej Heureka.
- W dniu 28 lipca opublikowano artykuł, który opisuje prowadzoną przez agencję Heureka akcję marketingową. Rozesłaliśmy do dziennikarzy tzw. teaser, czyli list, który miał zaintrygować i przyciągnąć uwagę. Teaser nie wyjaśnia, jakiego produktu lub marki dotyczy - to zadanie drugiego listu, wysyłanego zazwyczaj kilka dni później. Gazeta Wyborcza skrytykowała nasz pomysł (srebrną tekturkę, na którą została naklejona torebka z zawartością produktu i którą podpisano "pierwsza działka za darmo"), który był jednoznacznie zgodny z opracowaną strategią. Klient, dla którego realizujemy kampanię nie jest, jak zasugerowano, producentem mleka w proszku, ale dystrybutorem wysokobiałkowej odżywki dla sportowców.
Absolutnie zgadzamy się z opinią prof. Jacka Leońskiego, że "porównywanie mleka dla niemowląt do narkotyków jest niesmaczne". Mając wieloletnie doświadczenie reklamowe oraz, jak sądzimy, poczucie dobrego smaku, nigdy nie zdecydowalibyśmy się na taki teaser w przypadku mleka w proszku. I absolutnie potwierdzamy opinię Jacka Stankiewicza, dyrektora konkurencyjnej agencji reklamowej, że "taką reklamę należałoby wrzucić do kosza".
Przedmiot naszej kampanii informacyjnej stanowią koncentraty i izolaty białek serwatkowych marki Extensor, których bezpośrednim odbiorcą są przede wszystkim kulturyści. Jak powszechnie wiadomo, w tej dziedzinie sportu nader często zawodnicy wspomagają organizm środkami farmakologicznymi, których skład niekiedy wzbudza kontrowersje. W przypadku Extensora mamy do czynienia z naturalnym produktem pochodzenia organicznego uzyskiwanym z serwatki, który stanowi doskonałe źródło energii nie powodując żadnych spustoszeń w organizmie.
Srebrna tekturowa kartka z maleńką torebką produktu i przewrotnym hasłem, to tylko zajawka dokładnie obmyślonej przez nas strategii, której przekaz komunikacyjny nie został jeszcze w pełni rozwinięty. Tym większe nasze zdziwienie, że na łamach jednego z liczących się dzienników, pokuszono się o tak jednoznaczne, krytyczne komentarze nie znając całości pomysłu, ani tym bardziej samego produktu i jego odbiorców.
Wysłany do dziennikarzy teaser zostanie objaśniony w kolejnej przesyłce, w której znajdzie się informacja prasowa wraz ze szczegółowym omówieniem cech produktów.
Jest to pierwszy element rozpoczętej dla marki Extensor kampanii Public Relations realizowanej przez naszą agencję - czytamy w oświadczeniu.
Dołącz do dyskusji: Heureka dla marki Extensor