Hotel Gołębiewski w Wiśle złamał prawo?
Czy konsumenci byli wprowadzani w błąd, co do kategorii i standardu obiektu? Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy Hotel Gołębiewski w Wiśle złamał prawo.
Prezes Urzędu wszczął w maju br. postępowanie, w którym ustali czy przedsiębiorca używał zgodnie z prawem nazwy „hotel” oraz stosował właściwe oznaczenia kategorii obiektu prowadzonego w Wiśle.
Informacje o standardzie obiektu mają wpływ na decyzje podejmowane przez konsumentów o wyborze miejsca wypoczynku. Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych nazwy rodzajowe obiektów oraz oznaczenia kategorii znajdują się pod ochroną prawną. Posługiwanie się nimi wymaga uzyskania odpowiedniej decyzji administracyjnej klasyfikującej obiekt do właściwego rodzaju i kategorii. Prezes UOKiK sprawdzi czy przedsiębiorca bezprawnie umieszczał w folderze reklamowym i Internecie informacje o obiekcie, jako o czterogwiazdkowym hotelu, co mogło stanowić reklamę wprowadzającą w błąd.
Postępowanie zostało wszczęte na podstawie przepisów „nowej” ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zgodnie z którą na przedsiębiorcę naruszającego zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK może nałożyć karę pieniężną w wysokości do 10 proc. przychodu ubiegłorocznego - informuje Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.
Dołącz do dyskusji: Hotel Gołębiewski w Wiśle złamał prawo?