HP i Acer sprzedają najwięcej laptopów, ale tracą udział w rynku
W I kwartale bieżącego roku najwięcej laptopów na świecie sprzedawały firmy Hewlett-Packard i Acer.
Z cytowanych przez serwis DigiTimes danych firmy badawczej IDC wynika, że HP i Acer miały w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku odpowiednio 18,5 proc. i 14,8 proc. udziału w globalnym rynku sprzedaży laptopów. To jednak mniej w porównaniu z IV kwartałem 2010 roku, kiedy rynkowy udział obu producentów wynosił odpowiednio 20,2 proc. i 14,9 proc. Łączna liczba urządzeń sprzedanych przez HP i Acera spadła w tym okresie o 3,3 miliona sztuk.
Jednocześnie większość pozostałych graczy z czołowej dziesiątki sprzedawców laptopów zwiększyła swój udział w rynku. Udało się to firmom Dell, Toshiba, Lenovo, Asustek Computer, Samsung Electronics i Apple. Za to spadki odnotowały zamykające listę Sony i Fujitsu.
HP zanotował wyraźne spadki udziału w rynku także w poszczególnych regionach - przykładowo na Bliskim Wschodzie i w Afryce z 22,1 proc. do 21,5 proc., a w USA z 28,6 proc. do 24,5 proc. Za oceanem wyraźnie traci także Acer, który jeszcze w III kwartale 2010 roku miał tam 13,8 proc., kwartał później już 11,1 proc., a w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku 10,5 proc. rynkowego udziału.
Dołącz do dyskusji: HP i Acer sprzedają najwięcej laptopów, ale tracą udział w rynku