SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Huuuge zaczyna zwolnienia grupowe. Uzgodnił warunki z pracownikami

Producent gier mobilnych Huuuge w ramach zwolnień grupowych do końca kwietnia pożegna się z 46 pracownikami swojej polskiej spółki zależnej Huuuge Games.

W komunikacie giełdowym Huuuge zapowiedziano, że „ostateczne dane w zakresie wpływu restrukturyzacji zatrudnienia na wyniki finansowe Grupy Huuuge zostaną podane w skróconym śródrocznym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za pierwsze półrocze 2023”.

Zwolnienia grupowe zostały zapowiedziane przez Huuuge w zeszłym tygodniu. Firma przeprowadziła konsultacje z przedstawicielami pracowników i przekazała zawiadomienia do właściwych urzędów pracy. Nie podała, dlaczeo zdecydowała się zmniejszyć zatrudnienie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W pierwszej połowie marca z Huuuge pożegnał siędyrektor współzarządzający Rod Cousens. Pozostaje natomiast w radzie dyrektorów spółki. Firma miała ok. 24,2 mln dolarów w Silicon Valley Banku, którego upadłość amerykański nadzór ogłosił dwa tygodnze temu. Kilka dni później poinformowała, że z tej kwoty przelała już 23,6 ml dolarów na swoje rachunki w innych bankach.

Huuuge bez inwestora

Miesiąc temu Huuuge zakończył trwający od sierpnia ub.r. przegląd opcji strategicznych. Firma nie nawiązała współpracy z żadnym potencjalnym inwestorem, zapowiedziała, że chce przeznaczyć do 150 mln dolarów na skup swoich akcji.

W czterech kwartałach zakończonych we wrześniu ub.r. Huuuge osiągnął 1,45 mld zł przychodów sprzedażowych i 198 mln zł zysku netto, a w 2021 roku przy 1,52 mld zł wpływów zanotował 39,3 mln zł straty netto.

Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od lutego 2021 roku. Od początku br. jej akcje podrożały o 33 proc., ale nadal są o ponad jedną piątą niżej niż w debiucie. Głównym akcjonariuszem Huuuge jest jego prezes Anton Gauffin (ma 30,68 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu).

Gry Huuuge straciły ponad 200 mln graczy

W ub.r. Huuuge przy spadku przychodów o 14,7 proc. do 318,62 mln dolarów osiągnął 32 mln dolarów zysku netto, m.in. dzięki obcięciu budżetu marketingowego o 39 proc. Na koniec roku jej gry miały ponad 200 mln użytkowników mniej niż rok wcześniej.

Huuuge poprawił w ub.r. rentowność, ponieważ koszty sprzedaży zmalały o 13,6 proc. do 96,89 mln dolarów, wydatki marketingowe - o 39,3 proc. do 88,81 mln dolarów, a koszty finansowe skurczyły się z 45,6 do 1,73 mln dolarów.

- Zredukowaliśmy wydatki na marketing o 39 proc., wydatki na badania i rozwój o 11 proc. oraz całkowite koszty operacyjne o 23 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Działania te są przykładem naszej strategii poprawy rentowności, która przyczyniła się do znaczącej poprawy przepływów pieniężnych - podkreślił w komunikacie Marek Chwałek, wiceprezes wykonawcy ds. finansowych Huuuge

Całoroczny skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 64,36 do 82,29 mln zł, a skorygowana marża EBITDA - z 17,2 do 25,8 proc.

- Nasza koncentracja na poprawie rentowności oraz silnych przepływach pieniężnych zaowocowała rekordową skorygowaną EBITDA Huuuge. Aktywnie odpowiadaliśmy na wyzwania przed którymi stoi cała branża, koncentrując się na zmniejszeniu kosztów oraz wzroście wydajności - wyliczył Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.

Kwartalna strata przez odpis dot. „Traffic Puzzle”

Na początku lutego Huuuge poinformował, że utworzy w skonsolidowanych wynikach za 2022 rok odpis z tytułu utraty wartości IP związanego z grą „Traffic Puzzle” w wysokości ok. 26,1 mln dolarów. Jak podano, odpis z tytułu utraty wartości aktywa zmniejszy wyniki operacyjne grupy, ale nie będzie miał wpływu na przepływy pieniężne z działalności operacyjnej ani na sytuację płynnościową.

W konsekwencji w czwartym kwartale ub.r. przy spadku wpływów o 12,2 proc. do 77,67 mln dolarów i zysku sprzedażowego brutto z 61,75 do 54,04 mln dolarów firma zanotowała ujemną rentowność operacyjną (spadek z 15,55 mln dolarów zysku do 1,77 mln straty) i netto (z 14,54 mln dolarów zysku do 854 tys. straty).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Konsensus PAP Biznes, nie uwzględniający odpisu na „Traffic Puzzle”, zakładał, że w czwartym kwartale 2022 roku Huuuge miał 77,8 mln dolarów przychodów, 21,2 mln dolarów zysku operacyjnego i 18,4 mln dolarów zysku netto.

Huuuge stracił ponad 200 mln graczy

W czwartym kwartale ub.r. z gier Huuuge korzystało codziennie 510,7 mln użytkowników (z czego 19,9 mln płaciło za różne opcje), wobec 727,6 mln wszystkich i 24,4 mln płacących rok wcześniej. Sztandarowe serie firmy, „Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”, zanotowały spadek liczby graczy z 433,9 do 356,8 mln i tych płacących z 19,3 do 17,4 mln.

Za to średni przychód od płacącego gracza wzrósł z 37,7 do 41,7 dolara we wszystkich grach, a z 43,4 do 45,9 dolara w „Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”. W efekcie zwiększyły się wskaźniki konwersji.

Huuuge wskazał w komunikacie, że w 2022 r. branża gier stanęła w obliczu bezprecedensowych wyzwań, odnotowując pierwszy w swojej historii spadek w ujęciu rocznym (-4 proc. r/r, według Newzoo). Sektor gier mobilnych odczuł szczególnie mocny spadek, o 5 proc. rok do roku, podczas gdy kategoria gier typu social casino skurczyła się o 2,5 proc. rok do roku. Zaistniała sytuacja była spowodowana kilkoma czynnikami, w tym zwiększeniem wydatków konsumentów na kulturę i rozrywkę offline po pandemii koronawirusa, wpływem zmian w polityce prywatności Apple na skuteczność działań marketingowych, jak również spowolnieniem gospodarczym i rosnącą inflacją.

Firma zaznaczyła, że nie rezygnuje z prób tworzenia nowych gier, otwierając kreatywne studia, czyli "Pods". Analizuje też możliwości ekspansji poza gry mobilne i zaoferowanie swoim graczom opcji grania na wielu urządzeniach i platformach.

Dołącz do dyskusji: Huuuge zaczyna zwolnienia grupowe. Uzgodnił warunki z pracownikami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl