Zysk agencji Hypermedia spadł z 4,71 mln zł do 2,08 mln zł
Należąca do Dentsu Aegis Network Polska agencja Hypermedia zwiększyła w 2017 roku przychody ze sprzedaży do 57,92 mln zł wobec 54,28 mln zł rok wcześniej. Mimo to zysk netto agencji spadł z 4,71 mln zł do 2,08 mln zł.
Przychody ze sprzedaży usług agencji Hypermedia wzrosły z 54,28 mln zł w 2016 roku do 57,92 mln zł w 2017 roku.
Wpływy sprzedażowe z usług realizowanych w Polsce wyniosły w ub.r. 6,59 mln zł (wobec 6,52 mln zł rok wcześniej), a tzw. usługi eksportowe przyniosły agencji przychody w kwocie 51,33 mln zł (wobec 47,76 mln zł rok wcześniej).
Najwięcej agencja zarobiła na usługach informatycznych – 49,33 mln zł. 8,08 mln zł pochodziło z usług marketingowych i reklamowych, a 207,8 tys. zł z konsultingu.
Koszty prowadzonej przez Hypermedia działalności wzrosły w skali roku z 48,93 mln zł w 2016 roku do 53,77 mln zł w 2017 roku. Najwięcej stanowiły wydatki na tzw. usługi obce – 42,86 mln zł (wobec 41,35 mln zł rok wcześniej).
Na wynagrodzenia spółka przeznaczyła 8,33 mln zł (wobec 5,45 mln zł rok wcześniej). W firmie były zatrudnione 73 osoby, wśród których trzy to zarząd. Wynagrodzenie zarządu wyniosło w 2017 roku 160 tys. zł, czyli 60 tys. zł więcej niż w 2016 roku.
Koszty ubezpieczeń wzrosły w skali roku z 1,07 mln zł do 1,54 mln zł.
Zysk agencji ze sprzedaży spadł rok do roku z 5,35 mln zł do 4,15 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej – z 5,5 mln zł do 4,17 mln zł.
Zysk brutto wynosił na koniec ubr. 2,62 mln zł (wobec 5,85 mln zł rok wcześniej), a zysk netto – 2,08 mln zł (wobec 4,71 mln zł rok wcześniej). Zarząd spółki zdecydował, że 40 proc. tej kwoty przeznaczy na wypłatę dywidendy, a pozostała część zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy.
Obecnie prezesem zarządu Hypermedia jest Sławomir Stępniewski, a członkiem - Krzysztof Mocek.
Na początku roku, przez kilka miesięcy funkcję prezesa pełniła Agata Szeliga-Staszkiewicz, która od września br. kieruje w Facebooku współpracą z agencjami w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dołącz do dyskusji: Zysk agencji Hypermedia spadł z 4,71 mln zł do 2,08 mln zł