SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

I Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie

Kraków - Barbakan 2006, pod takim tytułem Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej organizuje I Festiwal Plakatu Reklamowego.

Impreza odbędzie się w dniach od 27 kwietnia do 14 maja 2006 roku. Krakowskimi partnerami Izby są: Muzeum Historyczne Krakowa oraz Biuro Reklamy i Plakatowania Koneser.

Z okazji Festiwalu Izba rozpisała konkurs na plakat reklamowy pod hasłem: „Społeczna akceptacja rozwoju energetyki atomowej”. Wpłynęło ponad 350 prac, autorstwa profesjonalnych plastyków i grafików reklamowych oraz studentów i absolwentów akademii sztuk pięknych. Prace oceniało jedenastoosobowe jury w składzie:

Sławomir MROŻEK (Dramatopisarz, satyryk, rysownik, przewodniczący jury) oraz członkowie jury: Jan PAMUŁA (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie), Ksawery PIWOCKI(Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Maciej ŚWIESZEWSKI (Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku), Piotr KUNCE (Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie),Marcin MROSZCZAK (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek KTR), Henryk SAWKA (Artysta grafik), Jacek STOKŁOSA (Artysta grafik, plastyk miasta Krakowa), Grzegorz KISZLUK (Wydawca i redaktor naczelny magazynu „Brief”), Stanisław DOBRZAŃSKI (Prezes Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej), Lech KACZOŃ (Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce, sekretarz jury).

Jury wybrało do drugiego etapu konkursu ponad 80 prac, a w dniu 6 kwietnia przyznało nagrody i wyróżnienia. Laureatów poznamy podczas gali festiwalowej w dniu 11 maja. Wybrane projekty mogą zostać wykorzystane w przyszłości w kampaniach uświadamiających potrzebę rozwoju energii atomowej jako alternatywnego źródła energii.

Nominowane prace można będzie oglądać na wystawie pokonkursowej zorganizowanej we wnętrzu Barbakanu. Blisko sto projektów pokazanych zostanie w formacie 50 x 100 cm, a wszystkie zgłoszone prace wyświetlane będą na specjalnym ekranie wizyjnym, wkomponowanym w scenografię wystawy.

W Barbakanie zobaczymy również kilka znakomitych płaskorzeźb Dobiesława Gały, artysty, którego twórczość znana jest już daleko poza Polską. Posłużą one jako porównanie wyrazu artystycznego do wyrazu reklamowego. .

Na Plantach (przy Bunkrze Sztuki oraz na wysokości Teatru Słowackiego) ustawione zostaną na czas trwania Festiwalu tablice reklamowe i nośniki typu city light poster. Zaprezentowane zostaną na nich najlepsze polskie plakaty reklamowe oraz reklamę drukowaną z ostatnich trzech lat. Zostały wybrane przez Klub Twórców Reklamy działający przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych. To pierwsza tego typu prezentacja dla szerszej publiczności.

Wreszcie w salach byłych koszarów przy ulicy Rajskiej, w których mieści się dzisiaj Wojewódzka Biblioteka Publiczna, zorganizowane zostaną dwie wystawy: Wystawa plakatów reklamowych ze zbiorów firmy „Koneser” oraz Wystawa okładek tygodnika „Wprost”. Zbiory „Konesera” liczą kilkaset plakatów, pokazujących reklamę z ostatnich dziesięciu lat, eksponowanych w Krakowie na słupach ogłoszeniowo-reklamowych. Zobaczymy ponad sto z nich.

Wszystkie wystawy czynne będą w dniach od 27 kwietnia do 14 maja 2006 roku.

11 maja odbędzie się gala festiwalowa.

Patronat honorowy nad Festiwalem objęli: Szef Kancelarii Prezydenta RP,
Minister Andrzej Urbański i Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.
Sponsorem głównym Festiwalu została „Machina”.
Patronami merytorycznymi są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, „Brief” oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Patronem branżowym został magazyn „Outdoor Media”. Patronami medialnymi są: TVP 3, Polskie Radio Trójka, Tygodnik Wprost oraz Dziennik Polski. Sponsorzy: CL Media, Casinos Poland oraz Optimus.

 

Dołącz do dyskusji: I Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl