SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

I-III kwartał 2012: pisma o samochodach tracą czytelników, najbardziej „TopGear”

Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „TopGear”. Wzrosty odnotowały tylko pisma „Auto Świat Poradnik” i „Classic Auto”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od stycznia do września br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 5,69 proc. względem analogicznego okresu ub.r. i wyniosła 99 308 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 8,23 proc., a jego średni wynik spadł do 84 082 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych na pierwszym miejscu utrzymał się magazyn „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem spadła jednak najbardziej w zestawieniu, bo o 16,6 proc. do 49 928 egz. 

Na drugiej pozycji utrzymał się miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on największy wzrost w rankingu, wynoszący 9,15 proc. i jego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 43 364 egz.

Wirtualnemedia.pl I - III kwartał
2012 2011
ZKDP Sprzedaż ogółem
Tytuł Tygodnik
Motor 99 308 105 304
Auto Świat 84 082 91 659
  Miesięczniki
Top Gear 49 928 59 867
Auto Świat Poradnik 43 364 39 727
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 39 391 42 596
Auto Motor i Sport 26 809 31 832
Świat Motocykli 22 023 24 762
Automobilista 9 521 10 044
Classic Auto 7 215 7 183


We wrześniu br. liderem sprzedaży ogółem także był „Motor” z wynikiem 99 079 egz. po spadku względem września ub.r. o 2,19 proc.  Sprzedaż ogółem zajmującego drugie miejsce „Auto Świata” spadła o 12,21 proc. do 76 242 egz.

Wśród miesięczników liderem sprzedaży było „Auto-Moto” (47 497 egz.), notujące jako jedyne w rankingu wzrost wynoszący 2,27 proc. Na drugiej pozycji znalazł się „TopGear” (44 670 egz., spadek o 24,57 proc. - największy w zestawieniu).

Wirtualnemedia.pl wrzesień
2012 2011
ZKDP Sprzedaż ogółem
Tytuł Tygodniki
Motor 99 079 101 295
Auto Świat 76 242 86 847
  Miesięczniki
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 47 497 46 445
Top Gear 44 670 59 222
Auto Świat Poradnik 39 563 39 801
Świat Motocykli 20 395 25 839
Automobilista 9 198 10 266
Classic Auto 6 709 6 744

Dołącz do dyskusji: I-III kwartał 2012: pisma o samochodach tracą czytelników, najbardziej „TopGear”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
shalott
nic dziwnego ze tg sprzedaje sie gorzej - jest po prostu za drogi
0 0
odpowiedź