Iberion rozstaje się z Rafałem Wareckim i Małgorzatą Koselnik. „Dział sprzedaży nie zrealizował celu przychodowego”
Firma Iberion kończy współpracę z członkiem zarządu i chief revenue officerem Rafałem Wareckim (odejdzie ze spółki w marcu) oraz dyrektor produktu reklamowego i sprzedaży bezpośredniej Małgorzatą Koselnik. Wydawca zaznaczył, że dział kierowany przez Koselnik „nie zrealizował w pełni celu przychodowego w czwartym kwartale ubiegłego roku”.
W komunikacie Iberionu napisano, że „pomimo owocnej współpracy na wielu polach” firma zdecydowała się zakończyć współpracę z Rafałem Wareckim z powodu „rozdźwięku pomiędzy przedstawionym planem rozwoju działu sprzedaży bezpośredniej na 2023 r. a początkowymi, wspólnymi założeniami”.
- Rozstajemy się w doskonałych relacjach. Mimo krótkiego okresu współpracy udało się wprowadzić dużo dobrych zmian i sporo od siebie nauczyć. Nadal uważam, że Iberion jako grupa mediowo-społecznościowa ma wielki potencjał pod kątem rozwoju biznesu, tym bardziej po ostatnich wzmocnieniach kadrowych - komentuje Rafał Warecki.
- Jego wiedza, kompetencje i doświadczenie zdecydowanie wpłynęły na wyniesienie naszej organizacji na wyższy poziom i świeże spojrzenie na biznes wydawniczy - zapewnia
Warecki do zarządu Iberionu dołączył z początkiem października ub.r. Poprzednio przez siedem lat pracował w Wirtualnej Polsce, pełnił kolejno funkcje dyrektora produktów motoryzacyjnych i technologicznych, szefa spółki dobreprogramy, platformy Autocentrum oraz obszarem biznesu i finansów. W 2020 roku zastąpił Tomasza Machałę na stanowisku dyrektora ds. produktu wydawniczego w Wirtualna Polska Media, a w 2021 roku został prezesem spółek Domodi i Allani, które w ub.r. zostały połączone z Wirtualna Polska Media. Wcześniej był związany z grupą NextWeb Media, w 2015 roku przejętą przez Wirtualną Polskę.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Iberion kończy współpracę także z Małgorzatą Koselnik, dyrektor produktu reklamowego i sprzedaży bezpośredniej. W komunikacie uzasadniono, że kierowany przez nią dział „nie zrealizował w pełni celu przychodowego w czwartym kwartale ubiegłego roku”.
Koselnik była związana z wydawcą od października ub.r. Wcześniej pracowała m.in. przez 5,5 roku w Gemiusie (kolejno jako key account manager i senior key account manager), przez rok w Ringier Axel Springer i przez rok w Grupie K2.
W zarządzie Iberionu pozostają Albert Wójcik (jako CEO), Michał Chabas (jako chief product officer), Jan Kruś (jako chief technology officer) oraz Maksymilian Tomanek (jako chief operating officer).
- Ostatni kwartał to czas, który poświęciliśmy na dokładną diagnozę wyzwań całego wydawnictwa oraz określenie kierunków strategicznych, które będziemy realizowali w tym roku. Zamierzamy bardzo mocno postawić na dostępność treści wszędzie tam, gdzie aktualnie użytkownik konsumuje newsy oraz w formie, która jest dla niego wygodna. Towarzyszyć temu będą znaczące zmiany produktowe pozwalające użytkownikowi na bardziej dogłębną konsumpcję treści portali Grupy Iberion - zapowiada Michał Chabas.
Do Iberionu należy grupa serwisów internetowych, m.in. Goniec.pl, Swiatgwiazd.pl, Biznesinfo.pl i Smakosze.pl.
W 2021 roku firma zanotowała spadek przychodów o 50 proc. i 3,9 mln zł straty netto, tłumaczyła to spadkiem odwiedzalności swoich serwisów wynikającym z „zawirowań w algorytmach”. Natomiast w pierwszych siedmiu miesiącach 2022 r. miała 6,6 mln zł wpływów i 1,7 mln zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Iberion rozstaje się z Rafałem Wareckim i Małgorzatą Koselnik. „Dział sprzedaży nie zrealizował celu przychodowego”