IDC: ponad 18 mln urządzeń wearables sprzedanych w II kwartale, Apple za Fitbit
Apple zadebiutowało na rynku urządzeń z kategorii wearables na drugim miejscu, niewiele tracąc do Fitbit - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W II kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 18,1 miliona urządzeń wearables - o 223,2 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (5,6 mln).
Liderem rynku była firma Fitbit, która sprzedała 4,4 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 158,8 proc. r/r) i zdobyła 24,3 proc. udziału w rynku. Apple zadebiutowało ze swoim zegarkiem Apple Watch, których sprzedaż według szacunków IDC sięgnęła 3,6 miliona sztuk, co dało 19,9 proc. rynkowego udziału.
Top 5 największych dostawców urządzeń wearables w II kwartale br. uzupełniają firmy Xiaomi, Garmin i Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W II KW. 2015 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2014 SPRZEDAŻ | II KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2015 SPRZEDAŻ | II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit | 1.7 | 30.4% | 4.4 | 24.3% | 158.8% |
2. Apple | - | - | 3.6 | 19.9% | - |
3. Xiaomi | - | - | 3.1 | 17.1% | - |
4. Garmin | 0.5 | 8.9% | 0.7 | 3.9% | 40.0% |
5. Samsung | 0.8 | 14.3% | 0.6 | 3.3% | -25.0% |
Pozostałe | 2.6 | 46.4% | 5.7 | 31.5% | 119.2% |
SUMA | 5.6 | 100.0% | 18.1 | 100.0% | 223.2% |
Dołącz do dyskusji: IDC: ponad 18 mln urządzeń wearables sprzedanych w II kwartale, Apple za Fitbit