Idee fix czy realne działania?
Kolejne spotkanie Komitetu Badań Radiowych poświęcone było analizie możliwości wdrożenia metodologii pasywnej jak i ocenie poszczególnych prezentacji instytutów badawczych startujących w przetargu.
Temat badań pasywnych powraca na wokandę raz na dwa lata. Czy tym razem okaże się, że już z niej nie zejdzie?
- Jak już pisaliśmy procedura wdrożenia badań metodologią pasywną to proces bardzo skomplikowany. Biorąc pod uwagę fakt, iż to temat istotny dla całego rynku, nie tylko mediowego, nasze prace w tym temacie będą posuwać się w obranym przez nas tempie, pozwalającym na solidne przygotowanie się do podjęcia konkretnych działań – mówi Konrad Łaski z Grupy Radiowej Agora. Rynek niecierpliwie oczekuje sakramentalnego tak, podczas gdy wdrożenie nowej metodologii potrzeba minimum 9 miesięcy – dodaje.
Zatem w sprawie wdrożenia metodologii badań pasywnych Komitet Badań Radiowych postanowił realizować prace wdrożeniowe przy jednoczesnym utrzymaniu realizacji badania dotychczasową metodą.
Komitet Badań Radiowych zapowiada przeprowadzenie testów badań jeszcze w tym roku. Wynik realizowanych badań na pewno będzie miał wpływ na ostateczną decyzję KBR.
Kolejne spotkanie KBR odbędzie się na początku czerwca w siedzibie RMF FM, w Krakowie.
Komitet Badań Radiowych reprezentowany jest przez różne podmioty radiowe, które konkurują ze sobą i mają odmienne interesy (Radio Zet, RMF FM, Agora, Time, WaWa).
Badanie Radio Track realizowane jest na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przez Millward Brown SMG/KRC od 2002 roku. Aktualnie Komitet Badań Radiowych zastanawia się nad wyborem metody i instytutu na realizację badania, przez następne lata.
Dołącz do dyskusji: Idee fix czy realne działania?