II edycja Galerii Plakatu AMS
"Popatrz w chmury, zostaw mury" to hasło II edycji konkursu Galerii Plakatu AMS
Tematem tej edycji jest problem wandalizmu, zadaniem konkursowym - wezwanie do walki z brutalnością i głupotą, która dotyka nas wszystkich - pojedyncze osoby, spo-łeczności lokalne, miasta. Realizacja projektu Galerii Plakatu AMS opiera się o dwie edycje konkursu na plakat podejmujący tematykę społeczną, organizowane w ciągu roku.
Nowością w tej edycji jest dodatkowa kategoria plakatu komercyjnego. Jury w składzie Piotr Garlicki, Maciej Kałkus, Maria Kurpik, Andrzej Maruszeczko, Jacek Mrowczyk, Piotr Ruszak, Krzysztof Trusz, Mieczysław Wasilewski i Darek Zatorski wybierze naj-lepszy plakat reklamowy eksponowany na naszych ulicach w 2004 roku.
Galeria Plakatu AMS zainaugurowała swoją działalność w kwietniu 2004 roku. Jest to nowa formuła projektu prowadzonego w latach 1998-2003 pod nazwą Zewnętrzna Ga-leria AMS, a jej głównym zadaniem jest poprawa sposobu postrzegania reklamy na uli-cach miast oraz kreowanie wzorców estetycznych i funkcjonalnych reklamy zewnętrz-nej.
Tematem I edycji konkursu było hasło "Zapraszamy do...", a zadaniem konkursowym pokazanie piękna naszego kraju i zachęcenie do odwiedzenia jednego z ośmiu regionów Polski. Na konkurs napłynęło ponad 130 prac. Jury pod przewodnictwem prof. Mieczy-sława Wasilewskiego z warszawskiej ASP przyznało siedem wyróżnień i nagrodę główną za plakat "Przyjedź na plażę do Trójmiasta" Michała Jochimka. Wszystkie nagrodzone prace prezentowane były latem na nośnikach typu citylight w głównych miastach. Do-datkowo prace z Warszawy i Sopotu zostały uhonorowane nagrodami Urzędów Marszał-kowskich Województw Mazowieckiego i Pomorskiego. Wystawa najlepszych prac odbyła się w czerwcu w warszawskiej Królikarni.
Od II edycji Galerii Plakatu AMS patronem medialnym konkursu jest miesięcznik Brief.
Dołącz do dyskusji: II edycja Galerii Plakatu AMS