IKEA reklamuje wielką obniżkę cen produktów kampanią "Więcej radości za mniej!"
Ruszyła kampania reklamowa wspierająca akcję obniżki cen setek produktów w sklepach IKEA. Działania obejmują telewizję, digital oraz szeroko zakrojone aktywacje na nośnikach reklamy zewnętrznej.
W styczniu IKEA na stałe obniżyła ceny połowy swojego asortymentu średnio o 19 proc. W efekcie tysiące produktów wraca do poziomu cen sprzed pandemii.
- Odważna decyzja biznesowa o zainwestowaniu 500 mln złotych w obniżanie cen to powrót do korzeni IKEA, czyli przystępności cenowej dla jak największej grupy klientów. Tak duża inwestycja była możliwa dzięki ustabilizowaniu sytuacji w łańcuchu dostaw, unormowaniu cen surowców i energii, oraz dzięki wewnętrznym działaniom optymalizacyjnym IKEA – podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu IKEA Retail w Polsce.
Wprowadzeniu nowych niższych cen towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa – obecnie aż 90 proc. komunikacji zewnętrznej IKEA koncentruje się wokół tego tematu.
W spotach telewizyjnych postawiono na przekaz z „udziałem klientów” - w otoczeniu artykułów w nowych niższych cenach. Spoty pokazują szeroki asortyment objęty obniżkami, zachęcają do odwiedzenia sklepu.
Ogólnopolska kampania 360 stopni wystartowała w styczniu kolejne aktywności zaplanowane są na luty, marzec i kwiecień br. Kampania jest obecna w prasie, telewizji, radiu, mediach cyfrowych, w tym w display’u, a także w popularnych platformach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest). Pojawią się również współprace z influencerami i satyrycznymi kanałami: Make Life Harder i ASZ Dziennik.
Działania w OOH
IKEA postawiła też na działania out-of-home (OOH), w tym anamorficzne animacje 3D na ekranach umieszczonych na budynku hotelu Marriott przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie.
Kolejne spoty, już w wymiarze tradycyjnym, widoczne były również w warszawskich Centrum Handlowym Westfield Mokotów oraz w Wola Park. Kampania będzie obecna również w transporcie publicznym, w tym na 350 autobusach w 10 miastach w Polsce, na tramwajach oraz w przejściu podziemnym przy stacji Metro Centrum, w tym na ścianie wzdłuż ruchomych schodów prowadzących na peron. W przejściu podziemnym pojawią się również specjalne instalacje z produktami objętymi nowymi niższymi cenami.
Kreacje pojawią się też w mediach własnych IKEA, w tym w ramach programu lojalnościowego IKEA Family oraz w sklepach.
Za opracowanie idei kreatywnej całej kampanii w oparciu o materiały globalne, działania niestandardowe OOH i DOOH, kreację oraz produkcję (grafiki, animacje 3D, 2D) odpowiada agencja VML. Spoty radiowe przygotował Spokój Film. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker. Działania w ramach IKEA Family realizuje Loyalty Point. Nowe niższe ceny wspiera również komunikacja PR, którą prowadzą: Agencja Garden of Words oraz Walk PR.
Dołącz do dyskusji: IKEA reklamuje wielką obniżkę cen produktów kampanią "Więcej radości za mniej!"