RASP przed Allegro i WP. W dół o2.pl i Eurozet (Mediapanel z września)
We wrześniu serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska miały więcej użytkowników niż te Grupy Allegro i Grupy Wirtualna Polska. Znacznie zmalała odwiedzalność o2.pl i platform internetowych Eurozetu.
Trójka najpopularniejszych wydawców w polskim internecie od miesięcy pozostaje niezmienna. Według wyników badania Mediapanel we wrześniu br. strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 28,86 mln użytkowników, 97,19 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 43 minuty i 32 sekundy średniego czasu korzystania, wobec 28,86 mln użytkowników, 97,29 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 44 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Klasyfikowany osobno YouTube jako serwis www i aplikacja mobilna miał w zeszłym miesiącu 26,38 mln internautów, 88,86 proc. zasięgu oraz 18 godzin, 31 minut i 20 sekund spędzonych średnio przez każdego odwiedzającego, a przeglądarkowa wersja Facebooka - 22,88 mln użytkowników, 77,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 51 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 21,72 do 22,05 mln. Wyprzedziła Grupę Allegro (spadek z 22,71 do 22,05 mln odwiedzających) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 22 do 22,04 mln).
Duży wzrost osiągnęła też Grupa TVN - z 13,52 do 14,23 mln odwiedzających. Natomiast liczba użytkowników w serwisach i aplikacjach Eurozetu zmalała z 10,67 do 9,46 mln.
W czołowej dwudziestce pojawiły się Grupa Popularne (9,62 mln użytkowników) oraz przeglądarkowe wersje Twittera i Instagrama (po 9,4 mln odwiedzających).
W badaniu łączną liczbę internautów oszacowano na 29,7 mln (o 0,1 mln więcej niż w sierpniu), a tych korzystających z sieci każdego dnia - na 25,5 mln (0,2 mln więcej niż przed miesiącem).
YouTube przyciąga na najdłużej
Google.com odwiedziło we wrześniu 27,69 mln internautów, spędzając średnio po godzinie i 56 minut. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 27,68 mln użytkowników oraz godzinę, 56 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Średni czas korzystania z przeglądarkowego Facebooka wydłużył się z 3 godzin, 39 minut i 52 sekund do 3 godzin, 51 minut i 49 sekund, a w przypadku przeglądarkowej wersji YouTube’a nastąpił spadek z 7 godzin, 11 minut i 55 sekund do 6 godzin, 58 minut i 25 sekund.
o2.pl zanotowało spadek z 14,1 do 13,23 mln użytkowników, przez co zsunęło się z ósmego na jedenaste miejsce w rankingu.
Na komputerach 6 godzin na Netfliksie
Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach zanotowały 22,65 mln użytkowników, 76,29 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 12 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, wobec 22,24 mln internautów, 74,98 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 5 minut i 46 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego.
Na YouTubie średni czas korzystania zmalał z 8 godzin, 51 minut i 7 sekund do 8 godzin, 36 minut i 33 sekund, w przeglądarkowym Netfliksie - z 6 godzin, 7 minut i 38 sekund do 5 godzin, 56 minut i 50 sekund, a w przeglądarkowej wersji Facebooka wydłużył się z 4 godzin, 39 minut i 31 sekund do 4 godzin, 49 minut i 34 sekund.
Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost liczby użytkowników z 16,14 do 16,63 mln, Allegro.pl - z 10,81 do 11,19 mln, WP.pl - z 7,95 do 8,45 mln, a Onet.pl - z 6,93 do 7,41 mln.
Natomiast w przeglądarkowym Netfiksie liczba odwiedzających zmniejszyła się z 5,01 do 4,73 mln.
Dołącz do dyskusji: RASP przed Allegro i WP. W dół o2.pl i Eurozet (Mediapanel z września)