Informatycy tracą pracę przez swoje profile w mediach społecznościowych
Blisko co piąty menedżer wysokiego szczebla w firmie technologicznej przyznał, że powodem odrzucenia kandydata do pracy była zawartość jego profilu w mediach społecznościowych - wynika z sondażu Eurocom Worldwide.
Wyniki ubiegłorocznego sondażu Eurocom pokazały, że prawie 40 proc. firm sprawdza profile społecznościowe kandydatów do pracy. W tegorocznym sondażu respondenci przyznali, że z powodu zawartości tych profili kandydatury potencjalnych pracowników zostały odrzucone w procesie rekrutacji.
Z badania wynika także, że pomimo tego, iż blisko połowa (49 proc.) pytanych menedżerów twierdzi, że ich firmy zwiększą nakłady na komunikację w mediach społecznościowych w 2012 roku, większość z nich (57 proc.) stwierdziła, że nie jest w stanie właściwie mierzyć skuteczności tych działań. Odwrotnej odpowiedzi udzieliło 27 proc. pytanych.
74 proc. respondentów postrzega działania ePR jako istotne lub bardzo istotne z perspektywy wsparcia pozycjonowania firmy w sieci.
Badani zostali również poproszeni o wskazanie, w jaki sposób generują treści wykorzystywane w mediach społecznościowych. Zdecydowana większość przyznała, że zdaje się na własnych specjalistów (78 proc.), 12 proc. przyznało, że korzysta ze wsparcia agencji PR, a 10 proc. współpracuje w tym zakresie z agencjami interaktywnymi.
Spośród respondentów, którzy reprezentują firmy prowadzące blog, 57 proc. stwierdziło, że celem tego działania jest kształtowanie wizerunku lidera kompetencji. Blisko tyle samo pytanych (55 proc.) powiedziało, że wykorzystują blog jako narzędzie ułatwiające interakcje z klientami. 37 proc. respondentów łączyło prowadzenie bloga ze wsparciem pozycjonowania. Głównym powodem braku firmowego bloga okazał się czas, który trzeba poświęcić na jego prowadzenie (42 proc. wskazań), co piąty pytany menedżer nie widział korzyści płynących z prowadzenia bloga, a 14 proc. obawiało się negatywnych komentarzy do wpisów pojawiających się na firmowym blogu.
Najpopularniejszą platformą w mediach społecznościowych dla firm technologicznych okazał się LinkedIn (74 proc.). 67 proc. firm technologicznych używa Twittera, 64 proc. ma profil na Facebooku, a 56 proc. własny kanał wideo w YouTube.
Tylko połowa respondentów przyznała, że posiada procedurę monitoringu dyskusji o swojej firmie w mediach społecznościowych.
Sondaż Eurocom Worldwide Technology Survey został przeprowadzony online przez agencje członkowskie sieci, w okresie styczeń-luty 2012. Z 318 odpowiedzi około 80 proc. pochodziło z Europy, a 11 proc. z Ameryki Północnej i Południowej.
Dołącz do dyskusji: Informatycy tracą pracę przez swoje profile w mediach społecznościowych
Innymi słowy żądanie od pracowników by kreowali się taką a nie inną postawą w mediach społecznościowych jest czystym WYZYSKIEM pracownika na miarę dzikiego kapitalizmu XIX w.