Google pokonało Amazon na rynku inteligentnych głośników
Inteligentne głośniki to obecnie najszybciej rozwijająca się kategoria elektroniki użytkowej. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku ich sprzedaż wzrosła aż o 210 proc. - wynika z danych firmy badawczej Canalys.
Globalna sprzedaż "smart speakers" sięgnęła w I kwartale 2018 r. 9 milionów sztuk, w porównaniu do 2,9 miliona sztuk rok wcześniej w tym samym okresie.
Po raz pierwszy na czele rynku znalazło się Google, które sprzedało 3,2 miliona urządzeń Google Home i Home Mini. Pozycję lidera stracił Amazon, ze sprzedażą 2,5 miliona urządzeń Echo.
Także po raz pierwszy USA nie odpowiadały za więcej niż 50 proc. rynku, a to przede wszystkim z uwagi na zagraniczną ekspansję największych graczy. Przyczyniła się do tego także rosnąca popularność inteligentnych głośników w Azji. W Chinach ich sprzedaż sięgnęła 1,8 miliona sztuk, a w Korei Płd. - 730 tys. sztuk. Korea Płd. wyprzedziła Wielką Brytanię i jest już trzecim największym rynkiem na świecie.
W rankingu dostawców trzecie miejsce w ujęciu globalnym, a pierwsze w Chinach, zdobyła Alibaba, dzięki sprzedaży 1,1 miliona urządzeń Tmall Genie. Top 5 zamyka firma Xiaomi, która sprzedała ponad 600 tys. głośników Xiao AI.
Dołącz do dyskusji: Google pokonało Amazon na rynku inteligentnych głośników