Interia ma własny komunikator internetowy
Użytkownicy Interia.pl mogą korzystać z wersji beta nowego komunikatora, który ma odebrać użytkowników m.in. Gadu-Gadu i Tlenowi.
Komunikator, którego nazwy Interia jeszcze nie zdradza, wczoraj został oficjalnie uruchomiony w ramach platformy komunikacyjnej Znajomi. Do tej pory był on dostępny jedynie dla wybranej grupy Internautów, zaproszonych do udziału w betatestach, trwających od połowy lutego br.
- Podobnie jak inne portale chcemy mieć własny, dobry komunikator. Jest to też istotna część składowa uruchomionej przez nas na początku stycznia platformy serwisów komunikacyjnych Znajomi - taki nie ujawniany do tej pory przez nas element - mówi nam Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interia.pl.
- Za pośrednictwem nowego komunikatora użytkownicy Znajomych mogą nawiązywać ze sobą swobodny kontakt, niezależnie od tego, w jakim miejscu platformy przebywają. Z poziomu komunikatora mają dostęp do zasobów CZATerii i Poczty, mogą też rozmawiać z osobami zalogowanymi w Randkach, Blogu, Znajomych, Grach Online i Galerii. - Integracja ze wszystkimi serwisami komunikacyjnymi platformy to mocny atut naszego rozwiązania, a jednocześnie cecha wyróżniająca go spośród produktów konkurencyjnych - podkreśla Paweł Chwaleba, członek zarządu Interia.pl.
Nowy komunikator umożliwia przesyłanie wiadomości tekstowych, sms-ów, plików i obrazków.
- Mamy bardzo dobre nawiązywanie połączeń głosowych i wideo w przypadku 'trudnych' konfiguracji sieciowych. Komunikator współpracuje też dobrze za pomocą systemu wtyczek z komunikatorami Gadu-Gadu i Tlen. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość sterowania wyglądem komunikatora za pomocą tzw. skórek (skins). Niedostępnym w innych komunikatorach gadżetem jest też sygnalizowanie rozmówcy czynności wpisywania w trakcie rozmowy tekstowej odpowiedzi - dodaje Mariusz Kuziak.
Użytkownik może organizować swoje kontakty w grupy, widzi statusy i nastroje znajomych, a do własnego statusu może dodać opis lub ikonkę opisującą jego aktualny nastrój. Dzięki mechanizmowi autoryzacji, może zdecydować, dla kogo jego status będzie widoczny, zaś dzięki liście blokowanych użytkowników - zabezpieczyć się przed niechcianą korespondencją. Pełną listę kontaktów może przechowywać na serwerze.
- Pomysł posiadania przez Interia.pl własnego komunikatora był rozważany od dość długiego czasu. W pewnym momencie ta koncepcja bardzo dobrze wpisała się w strategiczne cele spółki, komunikowane przy okazji emisji akcji serii F - budowę platformy wzajemnie powiązanych serwisów komunikacyjnych. Podobnie jak cała platforma, komunikator został wykonany w całości siłami zespołu technicznego Interia.pl - mówi nam Mariusz Kuziak.
Na razie w komunikatorze nie będą sprzedawane żadne reklamy, nie będzie także kampanii autopromocyjnych portalu.
Na jaką ilość użytkowników miesięcznie liczy Interia.pl?
- Odpowiem przewrotnie - mam nadzieję, że ten komunikator stanie się popularny wśród internautów - kończy Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interia.pl.
Aktualizacja: 03.03.2006
W wypowiedzi dotyczącej sygnalizowania przez komunikatory czynności wpisywania odpowiedzi przez rozmówcę pomyliłem się. Rzeczywiście, niektóre polskie messengery posiadają taką funkcjonalność i w tym względzie Komunikator INTERIA.PL nie jest zbytnio oryginalny. Nigdy nie korzystałem ze Spika, a kontakt z Tlenem też jak widać miałem chyba zbyt krótki, w związku z czym zabrakło mi wiedzy o tej funkcjonalności. Za nieprawdziwą wypowiedź przepraszam czytelników Wirtualnych Mediów - Mariusz Kuziak, Dyrektor Marketingu INTERIA.PL.
Dołącz do dyskusji: Interia ma własny komunikator internetowy