Interia.pl uruchomiła projekt e-commerce Grosso.pl
Interia.pl uruchomiła platformę Grosso.pl, pierwszy w Polsce społecznościowy projekt e-commerce. Grosso.pl udostępnia każdemu użytkownikowi narzędzia do prowadzenia handlu w Internecie.
"Mamy ambicje aby ten projekt stał się wiodącym miejscem do prowadzenia wymiany handlowej w polskim Internecie. Liczymy, że Grosso stanie się również dla Interia.pl źródłem dodatkowych przychodów" - powiedział prezes Grzegorz Błażewicz.
"Grosso.pl zostało stworzone w myśl najnowszych światowych trendów wskazujących na to, że tzw. Social Shopping będzie coraz bardziej dominowało internetowy handel. W lipcu 2007 do wspólnego projektu społecznościowego eCommerce przystąpiły MySpace i eBay. Podstawowymi cechami tych systemów są mechanizmy takie jak: polecanie użytkowników (cross-vendor navigation) czy budowanie ich wiarygodności poprzez system ocen i komentarzy (reputation management). Oprócz tego, w Grosso zastosowano TAGowanie użytkowników, tworzące dodatkowe możliwości ich wyszukiwania" - czytamy w komunikacie.
Do końca października 2007 korzystanie z serwisu jest bezpłatne. Po zalogowaniu każdy użytkownik otrzymuje mechanizmy sklepowe do samodzielnej działalności handlowej w postaci: panelu do edycji produktów, sposobów wysyłki czy obsługi zamówień. Serwis ma zostać rozbudowany o kolejne funkcje, m.in. system płatności on-line, recenzje produktów oraz szersze możliwości tworzenia sklepów.
Wartość polskiego handlu w Internecie w roku 2006 wyniosła 5 mld zł.
Interia.pl miała 2,80 mln zł zysku netto w II kw. 2007 roku wobec 2,40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,74 mln zł wobec 2,34 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody wyniosły 17,20 mln zł wobec 14,63 mln zł przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Interia.pl uruchomiła projekt e-commerce Grosso.pl