SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauci przeznaczają większość czasu na treści

Użytkownicy Internetu przeznaczają blisko połowę swojego czasuonline na przeglądanie różnego rodzaju treści - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez Nielsen/Net Ratings na zlecenie OnlinePublishers Association (OPA).

Opracowywany przez OPA wskaźnik o nazwie 'Internet ActivityIndex' bada czas przeznaczany przez internautów na e-commerce,komunikację, treści oraz wyszukiwanie.

OPA definiuje treści jako strony internetowe i aplikacje, któresą zaprojektowane głównie do dostarczania informacji i rozrywki.Jako przykład wskazano tu na serwisy typu CNN.com, ESPN.com,Windows Media Player i MapQuest.

W 2003 roku internauci najwięcej czasu online przeznaczalikolejno na: komunikację (46 procent), treści (34 procent),e-commerce (16 procent) i wyszukiwanie (3 procent). Po czterechlatach nastąpiła znacząca zmiana: najpopularniejsze dlaużytkowników stały się treści (47 procent przeznaczanego czasu),wyprzedzając komunikację (33 procent), e-commerce (15 procent) iwyszukiwanie (5 procent).

OPA jako główną przyczynę zmiany preferencji internautów wkierunku różnego rodzaju treści wskazuje m.in. na rosnącąpopularność serwisów społecznościowych i wideo online, czy teżczytanie przez użytkowników newsów w Internecie zamiast wgazetach.

Dołącz do dyskusji: Internauci przeznaczają większość czasu na treści

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl