Internet będzie miał coraz większe znaczenie dla handlu tradycyjnego
Zdaniem sprzedawców w najbliższych kilku latach świat handlu stanie się o wiele bardziej cyfrowy - wynika z badania Retail Systems Research.
Digital shopping to zjawisko polegające na wykorzystywaniu przez konsumentów cyfrowych urządzeń do wyszukiwania najlepszych produktów, informacji na ich temat oraz ich najniższej ceny lub najwygodniejszej metody dostawy.
Więcej niż połowa sprzedawców na świecie uważa obecnie, że digital shopping ma wpływ na mniej niż jedną czwartą ich sprzedaży. Mniej więcej co trzeci jest zdania, że zjawisko to wpływa teraz na 25-75 proc., a tylko co dziesiąty dostrzega taki związek w odniesieniu do ponad 75 proc. sprzedaży.
Natomiast odsetek badanych twierdzących, że w ciągu najbliższych trzech lat digital shopping będzie miał wpływ na więcej niż trzy czwarte ich sprzedaży, jest dwa razy większy niż uważających, że zjawisko to obecnie ma znaczenie. Mniej niż co trzeci respondent uważa z kolei, że za trzy lata na nie więcej niż jedna czwarta sprzedaży będzie wpływał digital shopping.
Z badania Retail Systems Research wynika także, że według 97 proc. sprzedawców obecność w przestrzeni cyfrowej jest istotna dla sprzedaży bezpośredniej, a zdaniem 98 proc. jest ona kluczowa dla napędzania sprzedaży w tradycyjnych sklepach.
Jednocześnie firma eMarketer szacuje, że w 2015 r. cyfrowe kanały będą odpowiadać jedynie za 7,3 proc. całego światowego handlu (wykluczając bilety na podróże i eventy). Do 2019 r. wskaźnik ten ma wzrosnąć tylko do 12,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Internet będzie miał coraz większe znaczenie dla handlu tradycyjnego