Internet najważniejszym źródłem wiedzy o rzetelności firm
Internet oraz opinie najbliższych są dla Polaków najczęstszym źródłem informacji na temat rzetelności firm – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC. Najchętniej wybierane są przedsiębiorstwa, których produkty lub usługi łączą w sobie wysoką jakość w przystępnej cenie.
81 proc. respondentów, w większości mężczyzn, wyrabia sobie opinię na temat firm korzystając z zasobów internetowych. Równie ważnym źródłem informacji dla konsumentów, szczególnie dla kobiet, są wypowiedzi ich znajomych i rodziny. 73 proc. badanych wybiera produkty i usługi na tej podstawie.
Polacy przy ocenie rzetelności firm z dystansem podchodzą do klasycznych przekazów reklamowych. Jedynie dla 23 proc. badanych są one miarodajnym źródłem informacji.
8 na 10 Polaków decydując o swoich wyborach konsumenckich bierze pod uwagę przede wszystkim stosunek ceny do jakości dostarczanych przez firmy towarów i usług. 72 proc. respondentów na pierwszym miejscu stawia wysoką jakość, a ponad połowa badanych ceni sobie terminowość wywiązywania się ze zobowiązań. Mniejsze znaczenie konsumenci przywiązują do stabilnej pozycji firmy na rynku oraz przejrzystości jej oferty.
Przy wyborze towarów i usług, mężczyźni częściej niż kobiety kierują się terminowością oraz stabilną pozycją na rynku. Z kolei dla kobiet ważniejsza jest przejrzysta oferta oraz cena.
Badanie "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta" zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Internet najważniejszym źródłem wiedzy o rzetelności firm