Internet podstawowym źródłem informacji przy zakupie produktówbankowych
Spośród osób, które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły produktbankowy, 39 proc. korzystało z rad profesjonalistów. Internet dla38 proc. badanych stanowił główne źródło informacji - wynika zbadania Google.
Trzech na czterech internautów deklaruje korzystanie zbankowości elektronicznej, co porównując z analogicznym pytaniempostawionym w roku poprzednim, daje wzrost z 64 proc. do 75 proc.Uwagę zwraca wzrost zainteresowania produktami ubezpieczeniowymi. Wciągu ostatnich 12 miesięcy 54 proc. ankietowanych ubiegało się lubzakupiło polisę ubezpieczeniową.
- Mimo, że agent, pracownik banku czy zadowolony klient to wciążnajbardziej wpływowe źródło informacji o produktachubezpieczeniowych, internet jest już pierwszym źródłem informacjidla 24 proc. badanych - podaje Google. W celu znalezieniaodpowiedniego dla siebie produktu, aż 59 proc. respondentówwspierało się wyszukiwarką, taką jak Google czy Onet.
W odróżnieniu od produktów ubezpieczeniowych, internaucizainteresowani produktem finansowym najchętniej poszukująinformacji na stronach internetowych banków - 76 proc. badanych. 40proc. ankietowanych rozpoczynało szukanie od wyszukiwarkiinternetowej, a 32 proc. zaglądało do serwisów finansowych, takichjak Bankier.pl. czy Money.pl.
Gdy ankietowani potrzebują pożyczki konsumpcyjnej, najczęściejszukają informacji w internecie - 34 proc. Tych, którzy w pierwszejkolejności zdecydowali się na bezpośrednią rozmowę z pracownikiembanku jest mniej (31 proc.). Trzecim źródłem informacji jesttelewizja (15 proc.). Rzadko o kredytach konsumpcyjnych internaucidowiadują się od rodziny i przyjaciół (13 proc.).
Inaczej przedstawia się sytuacja, gdy internauta zabiega o nowekonto osobiste: 39 proc. - od rodziny; 33 proc. - przez internet;30 proc. - zakup online; 13 proc. - z telewizji; 10 proc. - zprasy.
W przypadku kart kredytowych najpopularniejszym medium okazałsię internet (28 proc.), jedynie 8 proc. badanych dowiedziało się okartach kredytowych z telewizji, a 4 proc. z prasy.
Rola profesjonalnego doradcy okazywała się największa, gdybadani szukali informacji na temat kredytów hipotecznych (36proc.), rodzina (26 proc.), internet był najczęściej wykorzystywanyz pośród wszystkich mediów.
Dołącz do dyskusji: Internet podstawowym źródłem informacji przy zakupie produktówbankowych