Internetowy ruch tylko w 40,9 proc. generowany przez ludzi
W 2014 roku udział ludzi w ruchu w sieci zmalał do 40,9 proc., w porównaniu do 54,8 proc. w roku 2013 - wynika z danych Distil Networks.
To przede wszystkim efekt rosnącego znaczenia tzw. "dobrych botów" (odpowiadających m.in. za wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach), które odpowiadały za 36,3 proc. internetowego ruchu w zeszłym roku, wobec 21 proc. we wcześniejszych dwunastu miesiącach. Tymczasem udział tzw. "złych botów" (m.in. spam) zmalał w tym czasie z 24,2 proc. do 22,8 proc.
Duże znaczenie dla poszczególnych rodzajów źródeł generowania ruchu w sieci mają kategorie stron internetowych. Ludzie odpowiadają za największy ruch w serwisach z branży podróżniczej, e-commerce, aukcji i ogłoszeń, złe boty dominują w przypadku stron należących do kategorii cyfrowych wydawnictw, a dobre boty - w segmencie nieruchomości i informatorów.
Dołącz do dyskusji: Internetowy ruch tylko w 40,9 proc. generowany przez ludzi