IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia
Ceremonia Otwarcia Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie miała najwięcej widzów spośród wszystkich transmisji z olimpiady pokazanych dotychczas na kanałach TVP. Jej oglądalność była jednak mniejsza niż przy igrzyskach w 2004 roku w Atenach.
Średnia widownia Ceremonii Otwarcia, która emitowana była w piątkowe popołudnie, wyniosła w TVP 1 3,72 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 52,07 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Dla porównania Ceremonię Otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Atenach cztery lata temu oglądało 6,84 mln osób (udział TVP 1 wyniósł 54 proc.), ale nadawana była ona wieczorem, po godz. 20.00.
Ceremonia Otwarcia tegorocznych igrzysk emitowana była równolegle z Jedynką także na antenie TVP Sport, gdzie śledziło ją 23 tys. widzów (udział 0,33 proc.) oraz w Eurosporcie - tam widownia wyniosła 77 tys. (udział 1,09 proc.)
Ceremonia otwarcia 08-08-2008 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 13:58 | 18:07 | 3 716 857 | 52,07% | 47,53% |
TVP Sport | 13:58 | 18:07 | 23 356 | 0,33% | 0,21% |
Eurosport | 13:43 | 18:10 | 76 744 | 1,09% | 1,08% |
Średnia oglądalność wszystkich transmisji z igrzysk w okresie od
piątku do niedzieli w TVP 1 i TVP 2 (łącznie z Ceremonią Otwarcia)
wyniosła 1,88 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 37,22
proc., natomiast relacje z olimpiady w TVP Info (głównie nadawane w
nocy) przyciągnęły 78 tys. osób (udział 5,85 proc.)
Prze całą dobę transmisje i retransmisje z igrzysk nadają dwa kanały sportowe - TVP Sport, na którym zawody śledziło w pierwszych trzech dniach średnio 13 tys. widzów (udział 0,26 proc.) i Eurosport - 86 tys. oglądających (udział 1,45 proc.).
Top 5 transmisji z igrzysk | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Data i opis | Stacja | Start | Kon. | AMR | SHR | SHR |
08-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 - CEREMONIA OTWARCIA | TVP1 | 13:58 | 18:07 | 3 716 857 | 52,07% | 47,53% |
10-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP1 | 12:19 | 18:06 | 3 163 795 | 36,39% | 37,03% |
09-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP1 | 12:18 | 16:52 | 1 777 964 | 26,63% | 27,02% |
10-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP2 | 05:59 | 12:17 | 1 532 494 | 31,35% | 28,08% |
09-08-2008 | ||||||
IO PEKIN 2008 | TVP2 | 06:00 | 12:15 | 1 509 657 | 36,29% | 34,89% |
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie oglądają głównie mężczyźni,
widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy małych i dużych miast
oraz osoby ze średnim wykształceniem (dane dotyczą stacji TVP 1 i
TVP 2).
|
|
AFF | ADH % |
Płeć | Mężczyźni | 119 | 57,28% |
Kobiety | 82 | 42,72% | |
Wiek | 4- 9 | 46 | 2,87% |
10- 15 | 39 | 2,95% | |
16 - 19 | 43 | 2,69% | |
20 - 24 | 53 | 4,64% | |
25 - 29 | 43 | 3,63% | |
30 - 34 | 87 | 6,86% | |
35 - 39 | 77 | 5,16% | |
40 - 44 | 98 | 6,41% | |
45 - 49 | 126 | 9,73% | |
50 - 54 | 144 | 11,87% | |
55 - 59 | 176 | 12,67% | |
60+ | 166 | 30,52% | |
Wlk.miasta | Wieś | 89 | 34,16% |
< 50 tys. | 101 | 24,10% | |
50-100 tys. | 84 | 7,50% | |
100-200 tys. | 138 | 10,99% | |
> 200 tys. | 111 | 23,25% | |
Zawód | Top management | 100 | 8,25% |
Pracownicy szczebla średniego | 90 | 12,08% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 106 | 20,82% | |
Emeryci | 160 | 41,47% | |
Inne | 53 | 17,38% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 99 | 43,57% |
Średnie | 131 | 39,29% | |
Wyższe | 95 | 11,32% | |
Inne | 42 | 5,82% |
Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy transmisjach
z pierwszych trzech dni igrzysk na antenach TVP 1, TVP 2, TVP Info
i TVP Sport wyniosły w sumie 3,04 mln zł (najwięcej zarobiła
Jedynka - 2,23 mln zł). Przy relacjach z zawodów z reklamy
skorzystało 51 reklamodawców. Wyemitowano do tej pory w sumie 521
spotów i plansz sponsorskich.
Największym reklamodawcą jest firma Reckitt Benckiser, która wydała 884 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się Panasonic (293 tys. zł), a na trzecim - Procter & Gamble (246 tys. zł). Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów.
Lp. | Firma | Liczba spotów | Czas trwania reklam | Wydatki |
1 | RECKITT BENCKISER | 79 | 00:39:29 | 883 550 |
2 | PANASONIC | 62 | 00:08:24 | 293 200 |
3 | PROCTER & GAMBLE | 29 | 00:10:45 | 246 330 |
4 | POLKOMTEL SA | 22 | 00:07:15 | 235 940 |
5 | LOREAL | 20 | 00:08:01 | 217 820 |
6 | ALFA STAR BIURO PODROZY | 19 | 00:02:15 | 190 750 |
7 | PTK CENTERTEL | 29 | 00:07:09 | 90 630 |
8 | PKO BP SA | 8 | 00:02:32 | 86 400 |
9 | NIKE | 6 | 00:03:31 | 80 700 |
10 | LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 3 | 00:01:30 | 70 300 |
11 | TOTALIZATOR SPORTOWY SP Z OO | 35 | 00:05:46 | 60 000 |
12 | COLGATE PALMOLIVE | 4 | 00:02:00 | 57 700 |
13 | UNILEVER | 5 | 00:01:41 | 56 970 |
14 | GRUPA PZU | 4 | 00:02:01 | 54 600 |
15 | KALISZANKA SP Z OO | 4 | 00:01:01 | 33 950 |
16 | ABRA SA | 5 | 00:01:15 | 31 920 |
17 | MOBILE ENTERTAINMENT COMPANY SA | 4 | 00:02:00 | 29 900 |
18 | NOVARTIS | 4 | 00:02:00 | 25 200 |
19 | NESTLE | 2 | 00:00:45 | 24 680 |
20 | SAMSUNG | 43 | 00:05:48 | 22 650 |
Dołącz do dyskusji: IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia