SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ipsos uruchomił program badań konsumenta w miejscu sprzedaży

Program ten skierowany jest przede wszystkim do producentów dóbr szybkozbywalnych i sieci detalicznych. Jest podzielony na etapy zapewniające systemowe podejście do wszelkiego rodzaju działań w miejscu sprzedaży.

Sklep jest na razie w Polsce stosunkowo rzadko obszarem badań marketingowych, mimo, iż dla wielu kategorii to właśnie w sklepie najczęściej podejmowana jest decyzja o zakupie. Tu oddziałuje na konsumenta opakowanie produktu, jego wyróżnialność na półce, sposób ekspozycji, promocje. Niewłaściwe usytuowanie produktu, trudności z jego znalezieniem, niewystarczająca komunikacja marki w sklepie, nieodpowiednia promocja i inne elementy mogą spowodować utratę potencjalnych konsumentów.

Badania konsumenta w miejscu sprzedaży oferowaliśmy już wcześniej, widząc jednak rosnące zainteresowanie Klientów, uruchomiliśmy cały program badań, niezwykle pomocny w zarządzaniu kategorią jak i przestrzenią w sklepie. Ofertę tę kierujemy zarówno do producentów dóbr szybkozbywalnych, jak i do sieci detalicznych - mówi Aleksandra Leis, Prezes Ipsos.

Badania marketingowe w miejscu sprzedaży służące do wspierania zarządzania kategorią (Category Management) dają producentom dóbr szybkozbywalnych odpowiedź na pytanie co, gdzie i jak należy sprzedawać, aby zaspokoić potrzeby kupujących, w jaki sposób najlepiej wykorzystać cenę, porfolio produktów, opakowanie, działania promocyjne czy układ półek, aby zachęcić do wyboru produktu.

Z kolei sieci detaliczne dzięki badaniom realizowanym w sklepach uzyskają odpowiedź, jak optymalnie zarządzać przestrzenią w sklepie, w jaki sposób najlepiej grupować produkty, jakie jest ich optymalne wyeksponowanie, które techniki marketingowe wewnątrz sklepu są najskuteczniejsze.

W ramach programu badań konsumenta w miejscu sprzedaży dane zbierane są m. in. poprzez wywiady w sklepie przy półce, obserwację zachowań klientów, wywiady asystowane (osoba z firmy badawczej towarzyszy konsumentowi podczas zakupów), wywiady realizowane za linią kas, spis zakupów z koszyków, wywiady z personelem, krótkie sondy z konsumentami, filmowanie i robienie zdjęć, zogniskowane wywiady grupowe w sklepie, etc.

W wyniku badań otrzymywane są bardzo szczegółowe rekomendacje dotyczące m.in. organizacji przestrzeni sklepowej, optymalnego ustawienia produktów na półce, stosowanych promocji i materiałów POS, a także opakowań czy ceny.

Dołącz do dyskusji: Ipsos uruchomił program badań konsumenta w miejscu sprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl