Jacek Santorski: jak dbać o rozwój pracowników, o ich zaangażowanie, lojalność, motywację
Szkolenia, coachingi i programy dla najbardziej utalentowanych – nadchodzą nowe czasy w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Specjaliści od HR korzystają z coraz prostszych narzędzi, a to obniża koszty. Dzięki temu przybywa przedsiębiorców, którzy korzystają z takich rozwiązań.
Kryzys gospodarczy na świecie postawił przed działami human resources nowe wyzwania. Wielu przedsiębiorców zaczęło wykorzystywać ich działania, żeby podnieść efektywność w swoich firmach.
– Do niedawna zarządzanie zasobami ludzkimi musiało udowodnić światu biznesu, że to jest właśnie zarządzanie, i HR zbudował narzędzia – mówi Jacek Santorski z Grupy Firm Doradczych "VALUES". – Na Zachodzie HR stał się zbyt skostniały.
Human resources to zarządzanie ludźmi w organizacji. Specjaliści, którzy się tym zajmują, odpowiadają za prowadzenie rekrutacji, szkoleń i działania motywacyjne.
Zdaniem Jacka Santorskiego, jesteśmy świadkami rodzenia się nowego trendu. Specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi coraz częściej sięgają po proste narzędzia.
– Świat HR pracuje nad uproszczeniem, nad sprowadzeniem do kilku podstawowych pytań, jak dbać o rozwój pracowników, o ich zaangażowanie, lojalność, motywację. Raczej wspierając liderów, aniżeli zastępując ich w ich roli – wyjaśnia psycholog biznesu.
Według raportu firmy Deloitte o nowych trendach HRM w Polsce, specjaliści wybierają dziś tzw. miękkie narzędzia. Te opierają się na dialogu i wrażliwości społecznej, mają budzić zaufanie.
Zdaniem Santorskiego polska branża jest bardzo elastyczna i otwarta na nowości. Dlatego wdrożenie nowych rozwiązań nie powinno wiązać się z większymi kłopotami.
– Dzięki temu, że nasz HR jest bardziej spontaniczny, bardziej naturalny, bardziej oparty na niezadekretowanych relacjach między liderami, pracownikami HR a top menadżerami, można więcej stworzyć, przetworzyć i uzyskać, aniżeli w korporacjach światowych – twierdzi psycholog.
Nowe wyzwania przed działami HR w polskich firmach to m.in. radzenie sobie z problemami na tle kulturowym i pokoleniowym.
Dołącz do dyskusji: Jacek Santorski: jak dbać o rozwój pracowników, o ich zaangażowanie, lojalność, motywację
Korzyści dla pracodawcy:
Lepsze zdrowie pracowników – mniej zwolnień lekarskich i wyjść z pracy do lekarzy
Większa efektywność pracy
Milsza atmosfera
Przyjaźniejsze postrzeganie pracodawcy
Utożsamianie się z firmą
Większe zaangażowanie w pracę
Korzyści dla pracowników:
Możliwość poznania zasad zdrowego odżywiania
Poprawa stanu zdrowia
Lepszy wygląd, lepsze samopoczucie
Większa efektywność pracy
kontakt@greenport.pl