W obliczu RODO Onet-RASP prosi użytkowników o zgodę na przetwarzanie danych. „Przygotowaliśmy kompleksową politykę dla Grupy”
Serwisy należące do Onet-RAS Polska wyświetlają użytkownikom komunikat z prośbą o zgodę na przetwarzanie ich danych w celach marketingowych. Zaawansowane ustawienia pozwalają internautom wyłączyć instalowanie plików cookie i zablokować wykorzystywanie informacji. – W takim wypadku użytkownik będzie dostawał reklamy niepersonalizowane, niedostosowane do jego preferencji – zapowiada wydawca. Komunikaty o RODO wyświetlają także serwisy Gremi Media oraz Polska Press Grupy.
Okna z prośbą o zgodę na przetwarzanie informacji użytkowników wyświetlane przez Onet-RASP są związane z wejściem w życie 25 maja br. unijnej dyrektywy RODO.
Komunikat pojawia się po wejściu na strony główne wszystkich serwisów internetowych prowadzonych przez wydawcę. Onet-RASP wyjaśnia w nim podstawowe kwestie związane z przetwarzaniem danych internautów w celach marketingowych zaznaczając, że zebrane informacje o użytkowniku będą wykorzystywane nie tylko przez wydawcę, ale także przez jego partnerów.
Użytkownik może zaakceptować warunki przedstawione przez Onet-RASP dwojako – zamykając wyświetlone okno lub klikając na przycisk Przejdź do serwisu.
Wydawca przewidział jednak także inną możliwość. Po wybraniu przez internautę opcji o nazwie Ustawienia zaawansowane jest on przenoszony do kolejnego okna, w którym domyślnie zaznaczone są opcje pozwalające serwisom na instalowanie w przeglądarce plików cookies oraz przetwarzanie danych użytkownika przez Onet-RASP.
Internauta może wyłączyć obie wspomniane funkcje bez obawy, że spotka się z ograniczeniami w dostępie do treści w serwisach prowadzonych przez Onet-RASP. W mailu przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl wydawca podkreśla natomiast, że brak zgody na cookies i przetwarzanie danych będzie miał konsekwencje w przekazie reklamowym.
- Użytkownik będzie dostawał reklamy niepersonalizowane, niedostosowane do jego preferencji – zapowiada Onet-RASP. Wydawca podkreśla także, że wprowadzenie przepisów RODO jest dla niego poważnym wyzwaniem.
- Wdrożenie polityki RODO dla każdego biznesu tej skali jest ogromnym przedsięwzięciem – przyznaje Onet-RASP. - O RODO mówi się już od dłuższego czasu, jednak ci, którzy nie mają z tym nic do czynienia, mogą czuć się zagubieni. Przygotowaliśmy kompleksową politykę RODO dla Grupy i rozpoczęliśmy aktywną komunikację z użytkownikami tak, aby na bieżąco odpowiadać na zapytania czy wątpliwości. Trudno nam dziś oszacować jak istotnie wpłynie to na migrację użytkowników czy pozyskanie nowych. O efektach będziemy mogli powiedzieć w perspektywie miesiąca, dwóch. W tej chwili użytkownicy reagują pozytywnie – komentują, że nasz sposób wytłumaczenia czym jest RODO jest prosty i jasny – zaznacza wydawca.
Według danych Gemius/PBI w kwietniu br. serwisy Grupy Onet-RASP miały ponad 20,7 mln użytkowników, zanotowały też z górą 2,6 mld odsłon.
Onet nie jest jedynym wydawcą, który w obliczu RODO prosi użytkowników o potwierdzenie zgody na przetwarzanie danych. Komunikaty w tej sprawie pojawiły się także w serwisach wydawnictwa Gremi Media (m.in. na głównej stronie „Rzeczpospolitej”), okna z nowym regulaminem dotyczącym zbierania informacji o internautach wyświetla również na swoich platformach Polska Press Grupa.
Dołącz do dyskusji: W obliczu RODO Onet-RASP prosi użytkowników o zgodę na przetwarzanie danych. „Przygotowaliśmy kompleksową politykę dla Grupy”