SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Już 11 mln Polaków korzysta z Temu. Vinted przyciąga na ponad 2 godziny

Na Vinted w październiku polscy internauci spędzili średnio po 2 godziny i 15 minut, a na mającym zdecydowanie najwięcej odwiedzających Allegro - prawie 2 godziny. Platforma Temu po kolejnym wzroście, o prawie milion użytkowników, wyprzedziła e-sklep Media Expert.

Zdecydowanym liderem polskiego e-commerce pozostaje Allegro, z którego korzysta ponad 80 proc. polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. podstawową odsłonę platformy odwiedziło 18,96 mln użytkowników (co dało 63,81 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po godzinie, 55 minut i sekundę. Natomiast uruchomione kilka lat temu Allegro Lokalnie, gdzie oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez kont firmowych, zanotowało 6 mln odwiedzających, 20,18 proc. zasięgu oraz 8 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Powyżej 10 mln internautów przyciągnęły jeszcze dwie platformy. Chińską witrynę Temu, działającą u nas od lipca br., odwiedziło 10,81 mln użytkowników (36,39 proc. zasięgu), korzystając średnio po 21 minut i 42 sekundy, natomiast w serwisie sieci elektromarketów Media Expert każdy z 10,46 mln odwiedzających (35,19 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 7 minut i 16 sekund.

Temu popularniejsze niż Aliexpress i Shein

W zestawieniu są też inne chińskie platformy. Aliexpress zanotował 8,73 mln użytkowników, 45 minut i 39 sekund spędzonych średnio przez każdego i 29,4 proc. zasięgu, a Shein - 6,11 mln internautów, 20,57 proc. zasięgu oraz 41 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z kolei amerykański Amazon przyciągnął 6,38 mln internautów (21,49 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 minut i 29 sekund.

W tej ostatniej statystyce na czele jest odzieżowy Vinted. Każdy z 6,3 mln użytkowników (21,22 proc. zasięgu) spędził na platformie przeciętnie 2 godziny, 14 minut i 3 sekundy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Oprócz Media Expert w czołowej dziesiątce są obecne dwie inne stacjonarne sieci sklepów. Platforma Empiku zanotowała 7,75 mln użytkowników, 26,09 proc. zasięgu oraz 6 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania, a witryna drogerii Rossmann - 5,99 mln internautów, 20,15 proc. zasięgu oraz 6 minut i 20 sekund przeciętnego czasu.

W porównaniu z wrześniem Allegro zyskało 393,5 tys. użytkowników (to 2,1 proc. w górę) oraz 10 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania (10,5 proc.), a na Allegro Lokalnie przy spadku liczby odwiedzających o 148,2 tys. (2,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 40 sekund (25,4 proc.).

Od debiutu Temu trzykrotnie w górę

Na Temu liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 948,8 tys. (9,6 proc.), a średni czas korzystania - o 4 minuty i 25 sekund (25,5 proc.). Platforma wyprzedziła e-sklep Media Expert, na którym ubyło 263,6 tys. internautów (2,5 proc.).

Temu osiągnęło wzrost i tak znacznie niższy niż we wcześniejszych miesiącach. W lipcu platformę odwiedziło 3,25 mln polskich internautów, spędzając średnio po 7 minut i 25 sekund. Miesiąc później przyciągnęła już 5,81 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 11 minut i 54 sekundy, a we wrześniu - 9,86 mln internautów, średnio na 17 minut i 17 sekund. W ciągu trzech miesięcy jej odwiedzalność potroiła się.

Amazon w październiku zyskał miesiąc do miesiąca 314,9 tys. użytkowników (5,2 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (8,7 proc.), Vinted - 437,7 tys. internautów (7,5 proc.) oraz 27 minut i 45 sekund przeciętnego czasu (26,1 proc.), a platforma Rossmanna - 174,3 tys. użytkowników (3 proc.) i 40 sekund średniego czasu (11,8 proc.).

Natomiast na Aliexpress ubyło 103,5 tys. polskich internautów (1,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 6 sekund (2,3 proc.). Witryna Empiku zanotowała wzrost o 117,8 tys. użytkowników (1,5 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 27 sekund (6,6 proc.), a Shein - spadek o 238,9 tys. odwiedzających (3,8 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 8 minut i 24 sekundy (25,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: Już 11 mln Polaków korzysta z Temu. Vinted przyciąga na ponad 2 godziny

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Michał
Mnóstwo mediów bezmyślnie powtarza wyniki mediapanelu bez chwili zastanowienia że z wynikami Temu jest coś mocno nie tak. Naprawdę wszyscy się zgadzamy, że nowa platforma, która reklamuje się tylko w searchu i social media, bez budżetu na inne media, w mniej niż rok przebiła sklepy budujące w PL swoją pozycję latami? Zapytajmy statystycznego Polaka czy o Temu słyszał. Temu ma wyniki na poziomie Shopee w zeszłym roku, przebija też AliExpress, a świadomość i widoczność brandu jest z innej ligi
21 2
odpowiedź
User
ja
Jasne 11 milionów, a ja się w tym momencie dowiedziałem, że jakieś Temu w ogóle istnieje.
34 1
odpowiedź
User
Akurat
Chyba sobie kupili te kliki. Pierwsze słyszę o jakimś Temu.
17 1
odpowiedź