Liczba abonentów Canal+ w 2023 roku wzrosła
W zeszłym roku Grupa Canal+ zwiększyła liczbę abonentów i subskrybentów o 900 tys. Tym samym baza klientów firmy wzrosła do 26,4 mln. Więcej osób wykupywało usługi Canal+ w rodzimej Francji, Europie, Afryce i Azji.
Przychody Grupy Canal+ na koniec ub.r. wyniosły 6,058 mld euro, co oznacza wzrost o 3,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. W samej Francji przychody wzrosły o 3,3 proc., a z działalności międzynarodowej o 1,2 proc. EBITDA firmy wyniosło 525 mln euro, co stanowi wzrost o 2,0 proc. Na koniec 2022 roku francuska grupa miała 25,5 mln abonentów. Na koniec I półrocza ub.r. ich liczba wyniosła 25 mln, a więc spadła o 0,5 mln. Teraz firma znowu może pochwalić się wzrostami. We Francji, gdzie Canal+ posiada umowy z amerykańskimi wytwórniami filmowymi Disney, Paramount Pictures, Sony Pictures, Universal Pictures i Warner Bros. liczba klientów wzrosła w ciągu roku z 9,5 mln do 9,8 mln.
Bez szczegółowych danych w odniesieniu do Polski
Na pozostałych rynkach europejskich baza poszerzyła się z 15,8 do 16,3 mln. Dane te obejmują nie tylko Polskę, ale także Czechy, Słowację, Austrię, Szwajcarię, Belgię, Holandię, Węgry i Rumunię. W ostatnich latach francuska firma zainwestowała w zakup licencji do Premier League i turniejów tenisowych u naszych południowych sąsiadów. Uruchomiono też stację Canal+ Action. Grupa inwestuje także w serwisy streamingowe w Austrii i Holandii.
Od kilku lat Canal+ nie wyodrębnia danych odnośnie polskiego rynku, gdzie konkurencja (Polsat Box, Orange) notuje spadek liczby abonentów satelitarnych. - Canal+ Polska jest wiodącym producentem kanałów telewizyjnych segmentu premium oraz tematycznych oferującym unikalne połączenie treści programowych segmentu premium, nowatorskiej technologii i szerokiej sieci dystrybucji. Grupa Canal+ Polska obsługuje ponad 2,7 miliona klientów (dane na dzień 31 grudnia 2020 r.) i jest drugim największym dostawcą usług płatnej telewizji w Polsce, z udziałem w rynku tradycyjnej płatnej telewizji w wysokości 20,4 proc. Canal+ Polska jest operatorem platformy satelitarnej, oferującej pakiety telewizji, które obejmują zarówno własne kanały telewizyjne jak i kanały podmiotów trzecich, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu premium – czytamy w serwisie korporacyjnym firmy.
W ostatnich latach Canal+ Polska stawia na rozwój serwisu streamingowego Canal+ online. - Najpopularniejszą obecnie usługą jest telewizja w opcji hybrydowej, czyli dostęp do telewizji satelitarnej oraz serwisu Canal+ online w ramach jednego abonamentu. Klienci mogą więc swobodnie decydować z jakiej technologii chcą w danej chwili korzystać. Rozwiązania OTT stają się oczywiście coraz bardziej popularne, ale nie obserwujemy masowej rezygnacji z telewizji satelitarnej na rzecz OTT. Nie mamy więc w planach wygaszania tej części biznesu. Jest wręcz odwrotnie - od kilku lat unowocześniamy telewizję satelitarną i oferujemy Klientom dostęp do rozwiązań online – na dekoderach czy we wspomnianym serwisie Canal+ online – zapewniał Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.
Canal+ inwestuje w Afryce i Azji
W Afryce liczba abonentów Canal+ wzrosła z 7,6 do 8,1 mln. Firma działa głównie w krajach francuskojęzycznych kontynentu. Grupa chce powalczyć o klientów w krajach, gdzie mówi się po angielsku i portugalsku. Francuski dostawca płatnej telewizji dąży do przejścia MultiChoice, właściciela platformy cyfrowej DStv, kanałów SuperSport i serwisu streamingowego Showmax.
W krajach Azji i Pacyfiku liczba klientów Canal+ nie zmieniła się. Nadal to 1,2 mln osób. Poza tradycyjnymi usługami płatnej telewizji w Azji Południowo-Wschodniej (Wietnam, Mjanma) grupa zwiększa udziały w serwisie streamingowym Viu. Na terytoriach zamorskich liczba abonentów Canal+ także nie uległa zmianie. To wciąż 0,8 mln klientów.
Dołącz do dyskusji: Liczba abonentów Canal+ w 2023 roku wzrosła
Po prostu nie ma wzrostów tylko są spadki w ilości abonentów i nie mają czym się chwalić dlatego od kilku lat nie podają ilu jest w Polsce abonentów.