Jak polska turystyka promuje się w social media? (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)
W wakacje aktywniejsze niż w innych okresach są social mediowe profile marek napojów (w tym piwa) i lodów, a także biur podróży, hoteli i lotnisk. W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl rankingi najpopularniejszych w lipcu polskich fanpage’y facebookowych, kanałów youtube’owych i profili twitterowych.
Z analizy NapoleonCat.com wynika, że popularność polskich firm i marek na portalach społecznościowych rośnie dość wolno. Od maja do czerwca br. zasięg facebookowych fanpage’y biur podróży zwiększał się jedynie o 2,5 proc. miesięcznie.
- Z reguły Polacy najczęściej o biurach podróży i ich ofertach mówią na początku sezonu wakacyjnego letniego i zimowego. Widać wyraźnie jednak ogólny trend zmniejszania się aktywności fanów na stronach marek turystycznych. Związane jest to ze zmianą facebookowego algorytmu udostępniania treści - opisuje Oskar Berezowski. - Dlatego tak ważne jest, by szukając najbardziej optymalnych form komunikacji kierować się twardymi danymi aktywności użytkowników. Wynika z nich między innymi, że administratorzy powinni pamiętać o publikacji w weekendy, a największe zaangażowanie budzą posty publikowane o godz. 14 - radzi.
W raporcie o social mediowej komunikacji branży turystycznej piszą blogerzy Natalia Sitarska z Tasteaway.pl i Marcin Nowak z Gdziewyjechac.pl
Ponadto w raporcie jak co miesiąc rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.
Dołącz do dyskusji: Jak polska turystyka promuje się w social media? (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)