Jak postrzegamy WWW?
Współpraca Janmedia i Uniwersytetu Warszawskiego nad badaniami postrzegania WWW.
Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Agencja Interaktywna Janmedia współpracują nad pilotażowym programem wykorzystania oprogramowania stworzonego w MIT do analizy serwisów internetowych.
„Dzięki udziałowi w projekcie mamy możliwość współtworzenia narzędzia realnie ułatwiającego ocenę ergonomii serwisu WWW. Bez stosowania bardzo drogich urządzeń typu eye-tracking przewidzieć można jak użytkownik postrzega serwis. W połączeniu z pracą naszych analityków pozwala to optymalnie konstruować serwisy korporacyjne, portale i systemy eCommerce." - mówi Tomek Karwatka, który koordynował projekt po stronie Janmedia
„Badania pilotażowe doprowadziły do wielu ciekawych konkluzji, jednocześnie potwierdzając teorię o dużej użyteczności narzędzia dla badań marketingowych. Na polu analizy serwisów internetowych przechodzi ono doskonałą weryfikację w tej roli. Bardzo owocna współpraca z Janmedia Interactive dostarcza materiału empirycznego, który świetnie posłuży do wytyczenia zupełnie nowej drogi rozwoju stworzonego przez profesora Christofa Kocha (Caltech) i profesora Laurenta Ittiego (University of Southern California) oprogramowania Neuromorphic Vision Toolkit." - dodaje Tomek Seroczyński z Uniwersytetu Warszawskiego.
Pierwszy etap współpracy został podsumowany dokumentem opisującym obecny stan rozwoju narzędzia i prac. Dokument pobrać można ze stron www.janmedia.pl.
„W artykule zawarliśmy nasze pierwsze spostrzeżenia dotyczące możliwości komercyjnego wykorzystania symulacji koncentracji wzroku ludzkiego w projektowaniu efektywnych serwisów WWW. Obecnie uruchamiamy drugi etap współpracy w ramach którego oferować będziemy komercyjne usługi analityczne oparte na wynikach symulacji. Mamy nadzieję spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów." - kontynuuje Karwatka.
Dołącz do dyskusji: Jak postrzegamy WWW?