SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie będzie śledztwa ws. promocji piw Biedronki. Zawiadomienie złożył Jan Śpiewak

Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. letniej promocji „12 piw plus 12 piw gratis” sieci Biedronka. Śledczy nie dopatrzyli się w akcji „znamion czynu zabronionego”. Ukarania Biedronki domagał się aktywista Jan Śpiewak.

Jan Śpiewak (screen: YouTube/Jan Śpiewak)Jan Śpiewak (screen: YouTube/Jan Śpiewak)

W sierpniu br. aktywista Jan Śpiewak poinformował, że złoży zawiadomienie do prokuratury w związku z promocją piw w sieci sklepów Biedronka. Dyskonty przy zakupie tuzina piw oferowały kolejne 12 gratis.

„Biedronka postanowiła uczcić długi weekend i miesiąc trzeźwości w kościele promocją zachęcająca do upijania się. Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom nie ma wątpliwości, że takie promocje to przestępstwa w świetle polskiego prawa dlatego składamy zawiadomienie” - napisał wtedy Śpiewak na X.

 Biedronka odpowiadała, że w ofercie są także piwa bezalkoholowe, a sama promocja jest limitowana.

Śpiewak walczy z reklamą alkoholi

W październiku zawiadomienie wpłynęło do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście. Teraz śledczy odmówili wszczęcia śledztwa w sprawie. Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Szymon Banna przekazał, iż „analiza zawiadomienia oraz materiału gromadzonego w ramach postępowania sprawdzającego wykazała, że zachowanie opisane w zawiadomieniu nie wypełnia znamion czynu zabronionego”.

Niedawno Śpiewak zawiadomił prokuraturę w sprawie udziału Joanny Koroniewskiej-Dowbor i Macieja Dowbora w kampanii społecznej piwa Tyskie. W jego ocenie celebryci promują spożywanie alkoholu przy wigilijnym stole.

Wcześniej fundacja aktywisty wytoczyła proces Januszowi Palikotowi, Kubie Wojewódzkiemu i Tomaszowi Czechowskiemu za promowanie mocnych alkoholi w mediach społecznościowych.

Natomiast kilka dni temu za opublikowanie w 2017 roku nielegalnej reklamy alkoholu w tygodniku „Newsweek Polska” sąd ukarał jego ówczesnego naczelnego Tomasza Lisa (wniósł sprzeciw wobec wyroku).

W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe sieci Biedronka zwiększyły się o 23,1 proc. do 5,47 mld euro, a w złotych wzrost wyniósł 20,3 proc. Na koniec czerwca sieć liczyła 3 432 sklepy, w br. ma zostać otworzonych 130-150 nowych, a ok. 350 wyremontowanych. 

Dołącz do dyskusji: Nie będzie śledztwa ws. promocji piw Biedronki. Zawiadomienie złożył Jan Śpiewak

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Pan już nie śpiewa
odpowiedź
User
maciek
on na prawdę myśli, że za alkoholizm w naszym kraju odpowiadają takie promocje?
odpowiedź
User
Piotr
on na prawdę myśli, że za alkoholizm w naszym kraju odpowiadają takie promocje?


oczywiście, że nie :) po prostu korzysta z każdej okazji do zaistnienia i budowania tzw. kapitału politycznego.
odpowiedź