Nie będzie śledztwa ws. promocji piw Biedronki. Zawiadomienie złożył Jan Śpiewak
Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. letniej promocji „12 piw plus 12 piw gratis” sieci Biedronka. Śledczy nie dopatrzyli się w akcji „znamion czynu zabronionego”. Ukarania Biedronki domagał się aktywista Jan Śpiewak.
W sierpniu br. aktywista Jan Śpiewak poinformował, że złoży zawiadomienie do prokuratury w związku z promocją piw w sieci sklepów Biedronka. Dyskonty przy zakupie tuzina piw oferowały kolejne 12 gratis.
„Biedronka postanowiła uczcić długi weekend i miesiąc trzeźwości w kościele promocją zachęcająca do upijania się. Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom nie ma wątpliwości, że takie promocje to przestępstwa w świetle polskiego prawa dlatego składamy zawiadomienie” - napisał wtedy Śpiewak na X.
Biedronka postanowiła uczcić długi weekend i miesiąc trzeźwości w kościele promocją zachęcająca do upijania się.
Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom nie ma wątpliwości, że takie promocje to przestępstwa w świetle polskiego prawa dlatego składamy zawiadomienie. pic.twitter.com/TxFXLS7S4C— Jan Śpiewak (@JanSpiewak) August 10, 2023
Biedronka odpowiadała, że w ofercie są także piwa bezalkoholowe, a sama promocja jest limitowana.
Śpiewak walczy z reklamą alkoholi
W październiku zawiadomienie wpłynęło do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście. Teraz śledczy odmówili wszczęcia śledztwa w sprawie. Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Szymon Banna przekazał, iż „analiza zawiadomienia oraz materiału gromadzonego w ramach postępowania sprawdzającego wykazała, że zachowanie opisane w zawiadomieniu nie wypełnia znamion czynu zabronionego”.
Niedawno Śpiewak zawiadomił prokuraturę w sprawie udziału Joanny Koroniewskiej-Dowbor i Macieja Dowbora w kampanii społecznej piwa Tyskie. W jego ocenie celebryci promują spożywanie alkoholu przy wigilijnym stole.
Wcześniej fundacja aktywisty wytoczyła proces Januszowi Palikotowi, Kubie Wojewódzkiemu i Tomaszowi Czechowskiemu za promowanie mocnych alkoholi w mediach społecznościowych.
Natomiast kilka dni temu za opublikowanie w 2017 roku nielegalnej reklamy alkoholu w tygodniku „Newsweek Polska” sąd ukarał jego ówczesnego naczelnego Tomasza Lisa (wniósł sprzeciw wobec wyroku).
W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe sieci Biedronka zwiększyły się o 23,1 proc. do 5,47 mld euro, a w złotych wzrost wyniósł 20,3 proc. Na koniec czerwca sieć liczyła 3 432 sklepy, w br. ma zostać otworzonych 130-150 nowych, a ok. 350 wyremontowanych.
Dołącz do dyskusji: Nie będzie śledztwa ws. promocji piw Biedronki. Zawiadomienie złożył Jan Śpiewak
oczywiście, że nie :) po prostu korzysta z każdej okazji do zaistnienia i budowania tzw. kapitału politycznego.