Śpiewak skarży do UOKiK sieci handlowe za sprzedaż wódki „poniżej kosztów produkcji”
Aktywista Jan Śpiewak złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie na sieci handlowe Lidl, Biedronka i Kaufland. Chodzi o promocje na alkohol. „Sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji, a nawet poniżej kosztów akcyzy. Nie ma przyzwolenia na rozpijanie Polaków i łamanie prawa!” - napisał Śpiewak. Kaufland przyznał, że doszło do pomyłki.
Jak pisaław piątek Strefabiznesu.pl Biedronka i Lidl wprowadziły do oferty półlitrowe butelki wódki w cenie poniżej 10 zł. W Lidlu pół litra kosztuje 9,99 zł, a w Biedronce złotówkę mniej. Krzysztof Wroński z Młodej Lewicy zamieścił natomiast na X zdjęcie, z którego wynikało, że półlitrowa butelka wódki w Kauflandzie to również wydatek 9,99 zł.
Kaufland dołączył do wyścigu, a w Lidlu wódka już po 8.99.
Rynek sprzedaje towar poniżej kosztów, aby przyciągnąć ludzi i zarobić na rozpijaniu społeczeństwa. To nie jest normalne i należy coś z tym zrobić. pic.twitter.com/ag8YHFk60i— Krzysztof Wroński (@kwronski_) February 23, 2024
„Złożyłem dzisiaj zawiadomienie do @UOKiKgovPL na sieć Lidl, Biedronka oraz Kaufland (sieć również postanowiła dołączyć do wojny cenowej) dotyczące stosowania tzw. dumpingu oraz czynów nieuczciwej konkurencji poprzez sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji, a nawet poniżej kosztów akcyzy” - napisał w piątek na X aktywista Jan Śpiewak.
„Nie ma przyzwolenia na rozpijanie Polaków i łamanie prawa! Polska nie może być kolonią zagranicznych korporacji” - podkreślił.
Złożyłem dzisiaj zawiadomienie do @UOKiKgovPL na sieć Lidl, Biedronka oraz Kaufland (sieć rowniez postanowiła dołączyć do wojny cenowej) dotyczące stosowania tzw. dumpingu oraz czynów nieuczciwej konkurencji poprzez sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji a nawet poniżej kosztów…
— Jan Śpiewak (@JanSpiewak) February 23, 2024
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-biedronka-nieuczciwa-konkurencja-plakaty-komornik
Kaufland: To błąd
W piątek spytaliśmy zgłoszone przez Śpiewaka sieci handlowe, czy faktycznie uważają, że ich strategia to „rozpijanie Polaków i łamanie prawa”? Jakie są powody promocji i tak niskich cen alkoholi? Czy ekonomicznie jest to opłacalne? Odpisało nam jedynie biuro prasowe Kauflandu.
„Chcemy poinformować, że do obniżenia ceny wódki w marketach sieci Kaufland doszło na skutek błędu. Po jego wykryciu niezwłocznie przywróciliśmy standardową cenę produktu, która obecnie wynosi 23,99 zł. Zapewniamy, że postępowanie zgodnie z prawem jest priorytetem w naszej codziennej działalności” - zaznaczyło biuro prasowe sieci.
Jan Śpiewak znany jest w przestrzeni publicznej z walki z reklamami alkoholu. Na jego celowniku z tego powodu znaleźli się już m.in. Kuba Wojewódzki z Januszem Palikotem, aktorka Magdalena Cielecka (której prokuratura postawiła zarzuty za reklamę wódki na Facebooku) czy już w przeszłości sieć Biedronka.
Dołącz do dyskusji: Śpiewak skarży do UOKiK sieci handlowe za sprzedaż wódki „poniżej kosztów produkcji”