SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Johnston Press z 300 milionami funtów rocznej straty przez spadające przychody z reklam

Brytyjskie wydawnictwo Johnston Press, wydawca między innymi „The Scotsman” i „The Yorkshire Evening Post” zamknął 2016 rok ze stratą ponad 300 milionów funtów. Firma wyjaśnia, że słabe wyniki są efektem pikujących przychodów reklamowych oraz zapowiedzianego przez Wielką Brytanię Brexitu.

Johnston Press jest wydawcą prasy lokalnej który w Wielkiej Brytanii posiada ponad 200 tytułów.

Według komunikatu ub.r. nie był udany dla wydawcy. Firma zanotowała stratę przed opodatkowanie na poziomie ponad 300 mln funtów.

Johnston Press ujawnia, że strata jest spowodowana głównie poważnym spadkiem przychodów z reklam oraz malejącą sprzedażą gazet. W ub.r. wszystkie przychody wydawcy wyniosły 222 mln funtów, co oznacza spadek o 8 proc. rok do roku. Jeszcze gorzej było po stronie przychodów z reklam, które z kolei poszybowały w dół o 17,5 proc.

Wyjaśniając przyczyny słabych wyników finansowych Ashley Highfield, szef Johnston Press wskazał m.in. na zapowiedziany przez Wielką Brytanię Brexit. Jego zdaniem w obawie przed konsekwencjami opuszczenia Unii Europejskiej brytyjskie firmy, szczególnie te średnie i małe stanowiące gros reklamodawców wydawnictwa dokonały cięć w swoich budżetach reklamowych.

 

Dołącz do dyskusji: Johnston Press z 300 milionami funtów rocznej straty przez spadające przychody z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl