“K Mag” staje się dwumiesięcznikiem. Wydawca stawia na internet
Od przyszłego roku kierowany przez Mikołaja Komara magazyn “K Mag” (K Mag) zostanie przekształcony z miesięcznika w dwumiesięcznik. Wydawca postawi za to na rozwój portalu Kmag.pl. Efektem zmian będzie zmniejszenie redakcji pisma.
- W związku z zaangażowaniem w rozwój portalu Kmag.pl, który wspierany jest przez nasze profile w mediach społecznościowych, postanowiliśmy od przyszłego roku wydawać magazyn bardziej albumowy, w postaci dwumiesięcznika, przy równoległym zachowaniu spójności z profilem portalu - zapowiada Mikołaj Komar, redaktor naczelny “K Maga” i prezes firmy go wydającej.
Jakub Dmitrowski, odpowiedzialny za PR tytułu zapewnia, że decyzja o zmianie cyklu wydawniczego “K Maga” nie ma związku z wynikami sprzedaży magazynu. Podaje on, że do tradycyjnych dystrybucji w głównych sieciach sprzedaży (jak m.in. Empik, Relay czy Ruch) trafia 15 tys. egz. tytułu, reszta jest dystrybuowana poprzez pojedyncze punkty, wysyłkę bezpośrednią i partnerów. Nie ujawnia jednak dokładnej sprzedaży pisma. A miesięcznik nie jest obecnie monitorowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
- Zmieniamy się, gdyż z naszych analiz rynkowych i doświadczeń wynika, że z jednej strony rośnie zainteresowanie nowoczesnymi formami online, z drugiej strony coraz większym zainteresowaniem w kategorii druk cieszą się obecnie wydania albumowe, kolekcjonerskie - wyjaśnia nam Dmitrowski. Pierwszy numer dwumiesięcznika “K Mag” ukaże się na początku 2015 roku. Wiadomo, że jego objętość zostanie zwiększona - prawdopodobnie o 16 stron do 192 stron.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Zmiany czekają też portal internetowy Kmag.pl, który stanie się niezależny od magazynu drukowanego i będzie publikować wiadomości i autorskie artykuły. W zakładce “Wasze prace” prezentowane będą materiały autorstwa młodych, utalentowanych osób, a w zakładce - „Streetstyle” uliczny styl modnych ludzi w wybranych polskich miastach. Poza tym w portalu znajdzie się platforma z blogami - rekomendowane będą w nich najlepsze teledyski, a krytycy muzyczni oraz krytycy mody opiszą i ocenią najnowsze wydarzenia ze swoich dziedzin. Redaktorem naczelnym Kmag.pl pozostaje Marcin Różyc.
Obecnie redakcja “K Maga” składa się z pięciu osób, nie licząc współpracowników oraz działów reklamy i działu marketingu. Wydawca zdecydował się na restrukturyzację zatrudnienia, ale szczegółów nie podaje, bo proces trwa. - Biorąc pod uwagę większe zaangażowanie w online, docelowo nie przewidujemy znaczącej redukcji - mówi nam Dmitrowski. Jednak wiadomo już, że zastępca redaktora naczelnego “K Maga” przestał być Janusz Noniewicz. Pozostanie on nadal współpracownikiem tytułu.
Magazyn “K Mag” ukazuje się od 2009 roku. Jest pismem o stylu, kulturze i sztuce. Tytuł kosztuje 9,99 zł.
Dołącz do dyskusji: “K Mag” staje się dwumiesięcznikiem. Wydawca stawia na internet