K2 Internet odpisuje 9,8 mln zł wskutek spadku wartości agencji K2
Spółka K2 Internet z powodu trwałej utraty wartości udziałów agencji K2 dokonała odpisu w wysokości 9,8 mln zł, co obniży jej wynik netto za ub.r. o 8 mln zł. Odpis nie wpłynie natomiast na skonsolidowane wyniki grupy kapitałowej K2. Firma zaznaczyła, że nie ma to związku z obecną epidemią koronawirusa.
Odpis wykonano w efekcie testów na ewentualną trwałą utratę wartości aktywów. - Otrzymana wartość wykazała potrzebę dokonywania odpisów na trwałą utratę wartości firmy związanej z działalnością agencyjną, w spółce Agencja K2 Sp. z o.o. W konsekwencji spadek wartości kapitałów własnych Agencja K2 Sp. z o.o. był podstawą do dokonania odpisów na trwała utratę wartości udziałów tej spółki w księgach K2 Internet - stwierdzono w komunikacje giełdowym K2
Podkreślono, że odpis w wysokości 9,8 mln zł obniży jednostkowy wynik netto K2 Internet o 8 mln zł, natomiast nie będzie mieć wpływu na skonsolidowane wyniki grupy kapitałowej K2.
- Ponadto zarząd podkreśla, że powyższa operacja nie jest związana z aktualną sytuacją epidemiologiczną, a jest efektem prowadzonych działań restrukturyzacyjnych - dodano.
Sprawozdanie finansowe za cały ub.r. grupa K2 opublikuje w najbliższy piątek.
19 marca grupa K2 podała, że według wstępnych danych w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 108,8 do 109,7 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 8 do 6,2 mln zł.
Ryzyko obniżenia sprzedaży przez koronawirusa
Jednocześnie grupa K2 poinformowała o wpływie koronawirusa na jej działalność. Oceniła, że istnieje ryzyko spadku sprzedaży, który przełoży się na gorsze wyniki finansowe. Zaznaczyła przy tym, że faktyczne skutki epidemii dla funkcjonowania firmy na ten moment są niemożliwe do oszacowania, ponieważ zależą od czynników poza kontrolą spółki, a także z uwagi na wyjątkowo dużą niepewność i zmienność sytuacji rynkowej.
- Zarząd aktywnie poszukuje szans wzrostu sprzedaży usług, które z racji na pandemię mogą być obszarem szczególnego zainteresowania np. e-commerce, zdalne środowiska IT, usługi chmurowe i outsourcing infrastruktury - dodano.
Zarząd K2 podkreślił, że na bieżąco monitoruje rozwój sytuacji związanej z konsekwencjami koronawirusa, a w raporcie rocznym zamieści bardziej szczegółowych informacji w tym zakresie. W firmie powołano sztab kryzysowy złożony z przedstawicieli jej różnych spółek i struktur, który „ma na celu monitoring sytuacji, bieżące reagowanie i minimalizowanie negatywnych dla emitenta (czyli K2 - przyp.) konsekwencji wynikających z rozprzestrzeniania się koronawirusa”.
Ponadto firma do odwołania przeszła na zdalny tryb pracy.
K2 z nowym zarządem
Do grupy K2 oprócz agencji K2 oraz spółek Oktawave i Fabrity należe agencja K2 Precise. Pod koniec ub.r. firma uruchomiła agencję Commerce Sherpas mającej świadczyć usługi dla klientów z zagranicy. Jej szefem jest Jacek Celiński, za rozwój biznesu odpowiada Patrycja Pietrzyk, a za rozwój produktu - Paweł Matwiejczuk.
W sierpniu ub.r. ze stanowiska prezesa K2 zrezygnował Tomasz Tomczyk, a w końcem ub.r. z zarządu firmy odeszli Rafał Ciszewski i Łukasz Lewandowski. W styczniu br. do zarządu K2 weszli Michał Paschalis-Jakubowicz i Artur Piątek, a od lutego prezesem jest Paweł Wujec.
Na warszawskiej giełdzie K2 jest notowana od kwietnia 2008 roku. Głównymi akcjonariuszami firmy są AGS A/S (ma akcje stanowiące 16,84 proc. kapitału) i jej Janusz Przemysław Żebrowski (16,47 proc.).
We wtorek na koniec sesji kurs K2 wynosił 6,65 zł, co daje kapitalizację spółki w wysokości 16,52 mln zł.
Dołącz do dyskusji: K2 Internet odpisuje 9,8 mln zł wskutek spadku wartości agencji K2