Kampania agencji reklamowej Publicis dla British Airways
Na pokładzie samolotu pasażerskiego pingwin czyta gazetę, bocian popija napój, orzeł w biało-czerwonej koszulce drzemie a za nim popiskują orlęta, na ostatnim zaś fotelu kaczka relaksuje się w misce wody. Ptaki wolały polecieć samolotem, bo ...bilety były wyjątkowo tanie. Tak wygląda animowany film rozprowadzany od dziś w Internecie metodą marketingu wirusowego, reklamujący Dni Odlotowych Cen linii lotniczych British Airways. Kampania reklamowa obejmuje także ekspozycję banerów w portalach internetowych, ogłoszenia w prasie oraz humorystyczny spot radiowy. Została przygotowana dla British Airways przez agencję reklamową Publicis.
Dni Odlotowych Cen to prowadzona już piąty raz przez British Airways coroczna akcja sprzedaży biletów po promocyjnych cenach do ponad 180 miejsc świata. Dotyczy wylotów do 15 maja 2003. Bilety musza być zarezerwowane i wystawione wyłącznie w dniach promocji trwających od 11 do 13 stycznia 2003. Niskie ceny promocyjnych biletów zostaną ujawnione 11 stycznia o godz. 8.00 rano.
"Ta akcja wzbudza wiele emocji wśród osób chcących niedrogo podróżować samolotem" - opowiada Kinga Stablewska, Group Account Director odpowiadająca w Publicis za obsługę tej kampanii - "Już od dłuższego czasu wiele osób nas pytało, kiedy będzie można kupić takie tanie bilety. Obsługując British Airways wiemy przecież wcześniej, w jakim czasie odbędą się Dni Odlotowych Cen. Mieliśmy wiele próśb o to, by wysłać maila z informacją kiedy będzie promocja. Postanowiliśmy więc powiadomić mailem nie tylko znajomych ale jak najszersze grono osób o Dniach Odlotowych Cen i to w atrakcyjnej formie. Dlatego postanowiliśmy zrobić filmik reklamowy w technologii flash i puścić go w Internet, aby się spontanicznie rozchodził".
Kinga Stablewska zwróciła uwagę, że marketing wirusowy to tylko jeden z kanałów informowania zainteresowanych o Dniach Odlotowych Cen. Agencja Publicis wykorzystała także trzy rodzaje banerów oraz klasyczne ogłoszenia Gazecie Wyborczej, National Geographic i Maxim. W rozgłośniach RadioZet i RMF zamówiono zaś emisję spotu radiowego, stanowiącego rozwinięcie hasła zachęcającego do kupna tanich biletów podczas Dni Odlotowych Cen: "Sąsiad ma więcej pieczątek w paszporcie. Potrzebny Ci inny powód?". Spot przedstawia rozmowę dwóch sąsiadów, z których jeden chwali się podróżami po całym świecie. Rozmowa kończy się humorystyczną puentą dotyczącą znaczenia nazwy "Seszele" oraz informacjami na temat promocji.
Dołącz do dyskusji: Kampania agencji reklamowej Publicis dla British Airways