Kampania Komisji Europejskiej w obronie dzieci
Komisja Europejska chce chronić dzieci korzystające z serwisów multimedialnych w telefonach komórkowych.
Skinheadzi, skąpo odziane kobiety, roboty z pistoletami maszynowymi i Klaus – łatwowierny nastolatek, wystąpią w kampanii przygotowanej przez Komisję Europejską, która ma uczynić z internetu i telefonii komórkowej technologie bezpieczne i przyjazne dzieciom.
Akcje wspierają firmy telekomunikacyjne takie jak Deutsche Telecom, Orange i Telecom Italia, które zapowiedziały, że będą starały chronić dzieci przez pedofilami i pornografią podczas korzystania z telefonu komórkowego. Do lutego przyszłego roku operatorzy mają przedstawić plan ochrony korzystających z “komórek” dzieci. Będzie to między innymi klasyfikacja serwisów multimedialnych jako odpowiednie lub nieodpowiednie dla dzieci. Komisja Europejska uważa, że samoregulacja operatorów jest dużo lepszym rozwiązaniem niż przymus, na którego efekty trzeba znacznie dłużej czekać.
W Niemczech, Włoszech i Polsce ponad 90% nastolatków posiada telefon komórkowy. W krajach takich jak Łotwa, Litwa czy Grecja więcej dzieci korzysta z telefonu komórkowego niż z internetu, wynika z danych Komisji.
Dołącz do dyskusji: Kampania Komisji Europejskiej w obronie dzieci