Kanał TVP ABC stracił widzów. „Wyniki zgodne z planem”
Dziecięcy kanał TVP ABC w ostatnich tygodniach śledziło średnio 25 tys. widzów, czyli aż o 20 tys. mniej niż w pierwszych dwóch miesiącach nadawania stacji. TVP zapewnia jednak, że wyniki stacji są zgodne z jej oczekiwaniami.
Kanał TVP ABC rozpoczął nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej i w sieciach kablowych 15 lutego br., ale pomiarem telemetrycznym Nielsen Audience Measurement został objęty od 1 marca br. W marcu i kwietniu br. jego średnia minutowa oglądalność wyniosła 45 tys. osób, przy udziale na poziomie 0,71 proc. w grupie wszystkich widzów i 4,55 proc. wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat - wynika z danych przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Natomiast w okresie od 1 maja do 25 czerwca br. widownia TVP ABC wyniosła już zdecydowanie mniej niż na początku. Kanał śledziło bowiem 25 tys. osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 0,42 proc. i 2,49 proc. Stało się tak, mimo że w maju br. stacja poszerzyła zasięg o platformę nc+ (więcej na ten temat) i sieć kablową Multimedia Polska - jedną z trzech największych w Polsce.
TVP ABC | Wszyscy 4+ | 4-12 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-03-2014 - 30-04-2014 | 45399 | 0,71% | 4,55% |
01-05-2014 - 25-06-2014 | 25438 | 0,42% | 2,49% |
- Liczyliśmy się ze spadkiem, tak samo wygląda wchodzenie na rynek praktycznie każdej nowej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. - Obecne wyniki są zgodne z naszymi przewidywaniami i planami - dodaje.
Rzecznik publicznego nadawcy podkreśla, że TVP jest zaskoczona tym, że kanału TVP ABC cały czas nie ma Cyfrowym Polsacie. - Nie potrafimy zrozumieć tego faktu, a pytają nas o to prawie codziennie kolejni rozżaleni widzowie - mówi Rakowiecki. O sprawie braku kanału w tej platformie pisaliśmy pod koniec kwietnia br. Wtedy Cyfrowy Polsat informował nas, że jest zainteresowany włączeniem stacji, ale jako dotąd nie udało mu się porozumieć co do warunków współpracy z TVP (więcej na ten temat).
Trzy dotąd najpopularniejsze pozycje dziecięcej stacji pokazano 2 marca br., czyli w drugim dniu jej pomiaru telemetrycznego. Najwięcej widzów - 467 tys. osób - zgromadził nadany tego dnia w paśmie „Wieczorynki” odcinek „Pszczółki Mai”. Na drugim miejscu znalazł się odcinek „Smerfów” (457 tys. widzów).
Top 3 pozycje z anteny TVP ABC | Wszyscy 4+ | |||
Program | Data | Godz. | AMR | SHR % |
PSZCZOLKA MAJA /SER.ANIM.DLA DZIECI/ | 02-03-2014 | 19:22 | 467337 | 2,78% |
SMURFS /SER. ANIM./ | 02-03-2014 | 19:00 | 456964 | 2,78% |
WIECZORYNKA LOGO | 02-03-2014 | 18:59 | 411018 | 2,55% |
Z danych telemetrycznych wynika, że dotąd wpływy reklamowe TVP ABC uplasowały się na poziomie 49,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Kanał TVP ABC stracił widzów. „Wyniki zgodne z planem”
Ten kanał nie ma przyszłości
Na początku był rozchwytywany bo ludzie go nie znali nie wiedzieli czego się spodziewać.
Niech lecą bajki a nie filmy!!!!