SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy streamingowe przez inflację tracą subskrybentów

Liczba osób subskrybujących co najmniej jeden serwis streamingowy w Wielkiej Brytanii spadła o 1,51 mln. Z raportu Kantar wynika, że przyczyną jest inflacja, która zmusza wiele rodzin do szukania oszczędności.

Rosnące ceny doprowadziły do spadku liczby subskrybentów serwisów streamingowych na wyspach brytyjskich o 500 tys. Pod koniec pierwszego kwartału br. około 58 proc. Brytyjczyków (bez Irlandii Północnej) płaciło za jeden z serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video czy Disney+.

Młodzi narażeni na skutki inflacji

Gospodarstwa domowe z młodszymi mieszkańcami są szczególnie narażone wzrostem kosztów utrzymania, który doprowadził do spadku penetracji usług streamingowych do 74,6 proc. na koniec marca 2022 r., w porównaniu z wyższym poziomem w IV kwartale 2021 r. - 75,8 proc.

Serwisy streamingowe szybko zyskiwały użytkowników podczas lockdown'ów na początku pandemii koronawirusa, ponieważ rodziny były zmuszone do szukania rozrywki w domu. Premiery filmów na takich platformach przyciągnęły subskrybentów.

Zaledwie 3 proc. brytyjskich gospodarstw domowych zarejestrowało się w nowym serwisie VoD w I kwartale w porównaniu z 4,2 proc. w tym samym okresie w 2021 r. 58 proc. gospodarstw domowych (16,9 miliona) ma teraz co najmniej jeden płatny abonament, co stanowi spadek o 215 tys. w porównaniu do ostatniego kwartału ub.r.

Odsetek konsumentów planujących zrezygnować z usługi SVOD , podających główny powód jako „chęć zaoszczędzenia pieniędzy” wzrósł do najwyższego w historii poziomu - 38  proc. Pod koniec 2021 roku było to zaledwie 29 proc.

Zobacz także: Disney+ rusza z promocją w Polsce. Jest pierwszy spot (wideo)

Serwisy streamingowe muszą się bardziej starać o widzów

Dominic Sunnebo, dyrektor w Worldpanel Division w Kantar opisał badania jako „otrzeźwiające”.- Badania sugerują, że brytyjskie gospodarstwa domowe aktywnie poszukują obecnie sposobów na oszczędzanie, a rynek SVOD już widzi tego efekty - powiedział. - W rezultacie, teraz bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby dostawcy SVOD pokazali konsumentom, w jaki sposób ich usługi są niezbędne w domu na bardzo konkurencyjnym rynku - dodał.

Zobacz także: Netflix pokazuje oficjalny zwiastun „Stranger Things 4”. Kiedy premiera?

Z danych Kantar wynika, że serial kryminalny Reacher z Amazon Prime Video był najczęściej odtwarzaną produkcją serwisów streamingowych od stycznia do marca 2022 roku. Spośród produkcji Netfliksa największym zainteresowaniem w Wielkiej Brytanii cieszyły się seriale „Ozark”  oraz „Inventing Anna”.

Zobacz także: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili 4,7 mln abonentów

Dołącz do dyskusji: Serwisy streamingowe przez inflację tracą subskrybentów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl