Kaufland stawia na skanery dla klientów. Wkrótce też zakupy dzięki smartfonowi
Sieć Kaufland planuje poszerzyć do 30 liczbę sklepów w których można będzie samodzielnie skanować zakupy, korzystając ze specjalnych skanerów, co przyspiesza proces zakupów. Wkrótce ruszą też testy skanowania zakupów przez aplikację na smartfona.
Usługa K-Scan została wdrożona przez sieć we wrześniu ub.r. Mobilne skanery trafiły do sześciu marketów na Śląsku, zlokalizowanych w Tarnowskich Górach, w Katowicach, w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie. Polska była piątym krajem, gdzie klienci Kauflandu zaczęli korzystać z usługi K-Scan.
Na czym ona polega? Najpierw należy przy wejściu na halę sprzedaży sięgnąć po skaner, a następnie tak jak zawsze - robić zakupy, skanując na bieżąco za pomocą czytnika kody kreskowe wybranych produktów. Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi K-Scan powinien udać się do kasy samoobsługowej, aby sfinalizować transakcję. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok to płatność.
Sieć jest zadowolona z pilotażu K-Scan i planuje poszerzenie usługi. - Obecnie ze skanerów K-Scan można korzystać w ośmiu marketach Kaufland. Wkrótce będą one dostępne w ponad trzydziestu sklepach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska. Pojawić się mają one głównie w sklepach w dużych miastach.
Kaufland przetestuje skanowanie zakupów smartfonami
Łojewski zapowiada, że sieć zacznie też testować możliwość skanowania zakupów przez smartfona. Jeśli wyniki pilotażu będą pozytywne, również taka opcja może zostać wprowadzona w sklepach Kaufland na stałe.
Obecnie na skanowanie zakupów przez aplikację na telefon komórkowy pozwala sieć Carrefour, który kilka lat temu uruchomiła usługę Scan & Go.
Łojewski zwraca uwagę, że korzystanie ze smartfona do skanowania zakupów ma pewne wady jak np. fakt, że telefon wchodzi w stan uśpienia czy może robić niedokładne zdjęcia, podczas gdy skaner jest specjalnie zaprojektowany do tego rodzaju czynności.
- W innych krajach, gdzie jest K-Scan i możliwość skanowania smartfonem, ogromna większość klientów korzysta ze skanerów - mówi Łojewski.
Kaufland 2 marca br. uruchomi nowy program lojalnościowy K-Card z którego korzystać będzie można w aplikacji jak i w za pomocą karty plastikowej. Będzie on dawał dostęp do specjalnych ofert, kuponów zniżkowych czy możliwość zbierania punktów za zakupy. Nowy program zastąpi w sklepach sieci program Payback, który szuka nowego partnera wśród sieci sklepów spożywczych.
W Polsce Kaufland ma 240 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników. Firma należy do Grupy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.
Dołącz do dyskusji: Kaufland stawia na skanery dla klientów. Wkrótce też zakupy dzięki smartfonowi