KER: golonka i wołowina w spocie Travisto jako „miły początek” nie promują niezdrowego jedzenia (wideo)
Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę na reklamę telewizyjną preparatu Travisto produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska. W spocie nie dopatrzyła się treści, które miałyby promować „niezdrowe i szkodliwe wzorce społeczne i zdrowotne”.
KER zajmowała się skargą na spot reklamowy promujący preparat ułatwiający trawienie Travisto, w którego tle słyszymy piosenkę o golonce, grochówce czy wołowinie.
Zdaniem autora skargi „ reklama propaguje niezdrowe i szkodliwe wzorce społeczne i zdrowotne - jedzenie golonki, grochówki z kiełbasą i mięsem, wołowiny i są miłym początkiem. Po jedzeniu (które Aflofarm nazywa miłym początkiem - co jest wprowadzeniem klienta w błąd), które samo w sobie jest szkodliwe i WHO udowadnia, że mięsa typu wieprzowina, wołowina, kiełbasy powodują nowotwory, wystarczy zażyć Travisto i można spokojnie zapomnieć o dolegliwościach związanych z jedzeniem mięsa i grochówki. Reklama nadużywa społeczne zaufanie, usprawiedliwia złe, niezdrowe wzorce żywieniowe i zdrowotne, utwierdza odbiorców w nieszkodliwości jedzenia mięsa typu wołowina i wieprzowina, podczas, gdy na skalę światową udowodniono, że spożywanie tych mięs przyczynia się do chorób nowotworowych, miażdżycy, chorób serca i innych..”
Aflofarm nie odniósł się do zarzutów przedstawionych w skardze.
KER uznała, że oceniana reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i nie narusza dobrych obyczajów. W jej ocenie spot nie zawiera treści, które mogłyby nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak wiedzy lub wprowadzać w błąd co do właściwości reklamowanego produktu.
Dołącz do dyskusji: KER: golonka i wołowina w spocie Travisto jako „miły początek” nie promują niezdrowego jedzenia (wideo)