SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: reklama nc+ nieczytelna i wprowadzająca w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama pakietów z Canal+ oferowanych przez nc+ była nieczytelna i mogła wprowadzać odbiorców w błąd, ponieważ szczegółowe warunki oferty były prezentowane zbyt krótko i mało przejrzyście.

Skarga, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy, dotyczyła spotu nc+ emitowanego w marcu i kwietniu br., zaraz po starcie tej platformy, powstałej z połączenia N i Cyfry+ (przeczytaj więcej o tej kampanii). Autor skargi zwrócił uwagę, że lektor spotu informuje, że „w nc+ możesz mieć pakiet z Canal już od 59 zł”, tymczasem wyświetlany w tym samym czasie napis informował: „Promocja „Poznaj Canal+" (kupując pakiet UNIVERSE+ otrzymujesz na okres do 2 m-cy pakiet Canal+Silver z programami Canal+ Family i Canal+ Family2), która po upływie okresu promocji przechodzi w opcję płatną”. Odbiorca podkreślił, że firma skupia się w spocie na tym, że pakiet Canal+ jest w abonamencie od 59 zł, ale nie eksponuje tak informacji, że są to tylko kanały C+ Family i C+ Family 2 i tylko na dwa miesiące w prezencie.

ITI Neovision, właściciel nc+, stwierdził, że spot zawiera rzetelne dane o promocji „Poznaj Canal +”, bo informuje, że w jej ramach kupując pakiet Universe+, konsument otrzymuje na okres do 2 miesięcy pakiet Canal+ Silver z programami Canal+ Family i Canal+Family2, który po upływie okresu promocji przechodzi w opcję płatną. „Podanie powyższej informacji - zarówno treść, jak i miejsce zamieszczenia powoduje, że reklama jest prawidłowa i zgodna z zasadami uczciwej konkurencji, nie nadużywa zaufania odbiorcy, ani nie wykorzystuje jego braku doświadczenia lub wiedzy, a także nie wprowadza w błąd co do reklamowanej usługi” - oceniła firma.

Komisja Etyki Reklamy podzieliła jednak zarzuty skarżącego i orzekła, że - biorąc pod uwagę krąg osób, do których skierowany jest spot nc+ - jego przekaz jest nieczytelny i może wprowadzać odbiorców w błąd. „W sytuacji gdy warstwa dźwiękowa reklamy, nie jest tożsama z informacją wyświetlaną na ekranie, mamy do czynienia z wprowadzeniem odbiorców w błąd” - podkreśliła Komisja, zwracając uwagę, że w reklamie nc+ napis na ekranie zawęża zakres oferty komunikowanej w warstwie dźwiękowej, a do tego nie jest prezentowany mało czytelnie (z powodu wielkości i koloru czcionki) i zbyt krótko, by dać widzom czas na zapoznanie się z nim. „W tym zakresie reklama wymaga modyfikacji, aby jej przekaz w sposób rzetelny, przejrzysty i czytelny prezentował istotne informacje precyzujące zakres oferty” - podsumowała Komisja.

Dołącz do dyskusji: KER: reklama nc+ nieczytelna i wprowadzająca w błąd (wideo)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pociej
I co się dziwić - nc+, zanim jeszcze się pojawił na rynku, już zaczął kłamać, naciągać abonentów. I tu nic się nie zmieniło i jest to bardzo przykre. Dlatego nie powinni się dziwić, jak im się systematycznie wszyscy abonenci przeniosą do cyfrowego Polsatu - dużo tańszej platformy, a z ofertą programową na pewno interesującą.
odpowiedź
User
były abonent
A jak teraz wygląda baza abonentów nc+?
odpowiedź
User
J3
Byłem wieloletnim klientem C+, ale po tych ostatnich zmianach odszedłem na dobre...
odpowiedź