Kiedy jest potrzebna kasa fiskalna. Przy sprzedaży wysyłkowej nie zawsze obowiązkowa
Firmy zajmujące się sprzedażą wysyłkową na rzecz osób fizycznych, nie prowadzących działalności gospodarczej, zobowiązane są do ewidencjonowania sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej. Ale nie we wszystkich przypadkach.
Kiedy zatem przedsiębiorca sprzedający towary w systemie wysyłkowym będzie zwolniony z użycia kasy fiskalnej? Wtedy, gdy zapłata za przesłany towar nastąpi za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, pod warunkiem jednak, że z dokumentacji transakcji jednoznacznie wynikają dane nabywcy i jakiego dokładnie towaru dotyczyła zapłata.
Zwolnienie nie obejmuje jednak wszystkich towarów sprzedawanych w systemie wysyłkowym, w tym między innymi sprzedaży: części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników, sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego (z wyłączeniem części i akcesoriów), nagranych płyt CD, DVD, kaset wideo, dyskietek, kart pamięci i kartridży, wyrobów tytoniowych oraz napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 procent.
W sytuacji, gdy firma zajmująca się sprzedażą wysyłkową na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej będzie miała obowiązek stosowania kasy fiskalnej, nabywcy towaru należy wydać paragon (fakturę VAT wystawia się tylko na żądanie nabywcy).
Magdalena Flis, doradca podatkowy Tax Care
Iwona Cackowska, księgowa Tax Care
Dołącz do dyskusji: Kiedy jest potrzebna kasa fiskalna. Przy sprzedaży wysyłkowej nie zawsze obowiązkowa