„Klan” zyskał widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją
Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,97 mln widzów, czyli o 50 tys. więcej niż rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 31 sierpnia do 1 października br. wyniosła 1,97 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,88 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49. „Klan” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 30 września br. Przed telewizorami zgromadził on 2,24 mln oglądających.
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
30-09-2015 |
17:57:37 |
2 239 951 |
21,76% |
24-09-2015 |
17:58:06 |
2 216 294 |
22,63% |
29-09-2015 |
17:57:33 |
2 149 676 |
19,87% |
Średnio: |
1 970 170 |
19,88% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja zyskała 50 tys. widzów, ale spadł jej udział w grupie komercyjnej. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,92 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 19,11 proc. i 12,59 proc. Wtedy serial pokazywano od poniedziałku do czwartku.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Poznaj swoje prawa” oraz „Pierwszą miłość”, co daje mu 16,12 proc. udziału. Trzeci jest TVN (końcówka „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”; 12,68 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,14 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Klan |
1 970 170 |
19,88% |
11,96% |
Polsat |
1 597 782 |
16,12% |
20,43% |
TVN |
1 256 973 |
12,68% |
13,67% |
TVP2 |
1 004 526 |
10,14% |
7,51% |
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 11,79 proc
Dołącz do dyskusji: „Klan” zyskał widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją